شناسهٔ خبر: 22028177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فراخوان سومین سوگواره ملی عکاسی آیین های عاشورایی

سومین سوگواره ملی  عکاسی آیین های  خاص و بومی عاشورایی برگزار می شود. به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی

صاحب‌خبر - سومین سوگواره ملی  عکاسی آیین های  خاص و بومی عاشورایی برگزار می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ­دستی و گردشگری با همکاری انجمن عکاسان میراث فرهنگی و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر سوگواره ملی  عکاسی آیین های  خاص و بومی عاشورایی برگزار می کند.
این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی و خرده فرهنگهای به جای مانده در جای جای سرزمین مان می‌کوشد جلوه‌هایی ویژه، خاص و ناب از  عشق ودلدادگی مردم ایران درمراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیهالسلام رابه تصویربکشد . 
گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه،تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری خاص و ویژه محرم در نقاط مختلف کشور،مستند سازی مراسم خاص محرم به عنوان میراث معنوی،معرفی عزاداری مناطق مختلف کشور در جهت توسعه و بسط گردشگری مذهبی از اهداف این است.
مقررات شرکت در مسابقه شامل حداکثر تعداد ۵ عکس از هر عکاس (با در نظرگرفتن سایز ضلع بزرگتر ۲۰۰۰ پیکسل) پذیرفته خواهد شد (موبایل) عکس‌ها می‌تواند تک رنگ، سیاه سفید و یا رنگی است.
در این سوگواره تنها یک عکس از هر عکاس برگزیده می شود و آثار می‌بایست مستند بوده و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه ای یا اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد اجتناب شود.
شرکت‌کنندگان می‌بایست عکس‌ها را به ترتیب زیر به صورت فارسی نامگذاری نمایند: مشخصات هر شرکت‌کننده شامل: نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق و شماره ثابت و همراه، مکان و زمان هر عکس و مختصری درباره نحوه مراسم، می‌بایست در قالب فایلی با فرمت Word همراه با آثار ارسال کنند.
دبیرخانه سوگواره، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد و در صورتیکه خلاف آن اثبات شود اثر از سوگواره حذف و کلیه امتیازات متعلق به آن ابطال می‌شود و عکس‌های ارسالی مسترد نخواهد شد.
در صورت ناقص بودن فایل‌های ارسالی، آثار به سوگواره راه پیدا نخواهند کرد و همچنین برگزارکننده، کلیه حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را برای خود محفوظ می‌داند.
کلیه حقوق معنوی و مادی آثار برگزیده با حفظ حق درج نام صاحب اثر متعلق به دبیرخانه سوگواره است.
به کلیه‌ شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می‌یابد، لوح تقدیر و جایزه صنایع­دستی اهدا خواهد شد. به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه سوگواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد و عکس‌ها باید در یک لوح فشرده یا به صورت فایل به همراه مشخصات مورد نظر به آدرس پستی دبیرخانه یاپست الکترونیکی (ایمیل) ارسال گردد.
ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزارکننده خواهد بود.
 آخرین مهلت ارسال آثار 28مهر­ماه بوده و نمایشگاه نیز از 20الی 24آبان ماه افتتاح می شود. 
اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز: 24آبان ماه
برگزارکنندگان: مجری: دفتر امورمجامع و تشکل­های مردم­ نهاد سازمان میراث­فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری شورای سیاست گذاری:حسین اله­بداشتی، رضا وثوقی، مازیار رضاخانی داوران: انجمن عکاسان میراث دبیر اجرایی:  مازیار رضاخانی   نحوه ارسال آثار:ارسال آثار توسط پست الکترونیک به آدرس moharramphotos@gmail.com جهت هماهنگی با شماره تلفن 61063782 تماس حاصل نمایید.
انتهای پیام

نظر شما