شناسهٔ خبر: 22028103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه خبر داد

آمریکا استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را تایید کرد

R1036247/P36447/S8,89,90,1128/CT10

سخنگوی وزارت دفاع روسیه بر این باور است که وزارت حارجه آمریکا برای نخستین بار تایید کرده است که تروریست‌های فعال در استان ادلب سوریه، از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: وزارت خارجه آمریکا برای نخستین بار تایید کرده است که تروریست های فعال در استان ادلب نه تنها تسلیخات شیمیایی در اختیار دارند بلکه از آنها استفاده هم کرده اند.

وی در اظهاراتی درباره بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: این سند به تفصیل نشان می دهد که یک گروه تروریستی به نام حیات تحریر الشام که به گروه تروریستی جبهه النصره وابسته است، و در استان ادلب فعالیت دارد، از انواع سلاح های سبک و سنگین استفاده می کند و وسائل انفجاری و سلاح های شیمیایی در اختیار دارد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: می خواهم به این نکته اشاره کنم که وزارت خارجه آمریکا برای نخستین بار رسما اذعان کرده است که تروریست های جبهه النصره نه تنها سلاح های شیمیایی دارند بلکه –می خواهم بر این مساله تاکید کنم-، در این بخش از سوریه از سلاح های شیمیایی برای انجام حملات تروریستی استفاده کرده اند. چیزی که ما بارها نسبت به آن هشدار داده ایم.

این ژنرال روسی گفت: تنها یک حادثه شیمیایی در استان ادلب پیش از این ثبت شده بود که در خان شیخون روی داده است و آمریکا نیروهای دولت سوریه را به خاطر استفاده از سلاح شیمیایی سرزنش کرده اند. این در حالی است که تروریست هایی واقعا این حمله را انجام داده اند که به جبهه النصره وابسته هستند و آمریکایی ها قبلا آنها را مخالفان میانه رو می دانستند.

وی افزود: اما الان، بیانیه وزارت خارجه آمریکا کل واقعیت را بیان کرده و اعلام نموده است که جبهه النصره که در استان ادلب فعال است، نه تنها سلاح شیمیایی دارد بلکه از این سلاح ها علیه غیرنظامیان استفاده می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما