شناسهٔ خبر: 22028082 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در پی عدم بازگشت شیعیان ربوده شده توسط دولت پاکستان؛

علمای اهل تسنن پاکستان نیز به پویش شیعی «زندان ها را پر کنید» پیوستند

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

در پی عدم بازگشت شیعیان ربوده شده توسط دولت پاکستان و بی اطلاعی از سرنوشت آنان علمای اهل تسنن پاکستان نیز به اجتماع اعتراضی شیعیان پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم پس از آنکه نیروهای نظامی پاکستان در جریان عملیات‌های ضد تروریستی اقدام به دستگیری چهره‌های افراط گرا کردند با اعتراض برخی احزاب، سلسله ربوده شدن شیعیان توسط نیروهای امنیتی و انتقال آنان به مکان‌های نامعلوم هم آغاز شد.

در حالی که برخی از این افراد بیش از 18 ماه است ربوده شده‌اند خانواده آنان هیچ اطلاعی از سرنوشتشان ندارند و دولت پاکستان نیز حاضر به پاسخگویی در خصوص آنان نیست.

شیعیان پاکستانی در اعتراض به این رفتار دولت پاکستان طی هفته‌های گذشته پویشی با نام « زندان را پر کنید» به راه انداخته و اعلام کردند اگر حاضر به آزادی شیعیان ربوده شده نیستید ما را هم دستگیر کنید.

در این رابطه علامه حسن ظفر نقوی از علمای بزرگ کراچی دست به اعتصاب غذایی زده و اعلام کرد: تا زمانی که سرنوشت شیعیان ربوده شده مشخص نشود حاضر نیست اعتصاب خود را بشکند.

وی گفت: دلیل اینکه به اعتراضات مکرر ما توجه نمی‌شود، این است که نسبت خویشاوند با امثال نواز شریف نداریم.

او از دادگاه عالی پاکستان و فرمانده ارتش خواست تا به درخواست شیعیان توجه کرده و این افراد بی‌گناه را بازگردانند.

علامه نقوی درحالی که اشک می‌ریخت اضافه کرد: ما قصدمان ایجاد آشوب در کشور نیست بلکه فقط به دنبال حق و انصاف هستیم، این کدام روش حکومتداری است که ضعیفان یک جامعه برای رسیدن به حقوق اولیه شان مجبورند اعتصاب غذایی کنند.

این درحالی است که علمای سنی وابسته به جمعیت متحده علما نیز از این پویش به صورت کامل حمایت کرده‌اند.

گفتنی است با پیگیری سران افراط‌گرا مانند احمد لدهیانوی، افراد دستگیر شده متعلق به گروه‌های تندرو مانند «معاویه اعظم» آزاد شده و فعالیت‌های خود را مجددا آغاز کرده‌اند .

انتهای خبر/.

 

نظر شما