شناسهٔ خبر: 22027745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شتاب بخشی به ساخت تالار مرکزی شیراز تاکید کرد

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی این طرح گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار این پروژه افزایش پیدا کند و زودتر تخصیص یابد. وی گفت:

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی این طرح گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار این پروژه افزایش پیدا کند و زودتر تخصیص یابد.
وی گفت: با توجه به فضای بزرگ این مکان بنا داریم تا هماهنگ کنیم و شرکت مربوطه بیشتر و با همراهی بالاتری این تالار را برای آماده سازی پیش ببرد و در کنار آن از سرمایه گذاران فرهنگی نیز بهره ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این بازدید گزارشی از روند اجرایی این طرح ارائه کرد و گفت: تاکنون این طرح ٢٢ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چنانچه آهن آلات مورد نیازی که سفارش داده شده و در حال ساخت است برای اجرای اسکلت بندی تامین شود تا ٣٥ درصد پیشرفت فیزیکی ظرف سه ماه امکان پذیر است.
بهزاد مریدی عمده ترین خواسته جامعه فرهنگی و هنری استان فارس را اتمام پروژه تالار مرکزی شیراز عنوان کرد و گفت: رسانه ها و روسای انجمن های فرهنگی و هنری این موضوع را به نمایندگی از مردم دنبال می کنند و خواستار توجه ویژه دولت به آن هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تمام داشته هایمان در استان فارس برای تولید و اجرا و آموزش و ارتقای سطح فرهنگ، ادب و هنر همین تالار مرکزی شهر است که با وجود فعالیت و پشتکار پیمانکار در ساخت و ساز این پروژه توانسته ایم تا مقداری پیش برویم، اما با تخصیص اعتبار و تجهیزات بیشتر می توان این پروژه را به سرانجام رساند.
مریدی افزود: انتظار می رود تا شرکت طرف قرارداد، فراتر از تعهد خود و مبلغی که در اختیار دارد کار و فعالیت کند.
به گفته وی، زیر سازی و پی بنا ی تالار مرکزی شیراز آماده شده و اسکلت فلزی نیز در برنامه قرار دارد که 24 متر ارتفاع خواهد داشت وسالن تخصصی تئاتر و سن گردان آن نیاز به عملیات اجرایی بیشتری دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: تمام فعالیت های فرهنگی ادبی هنری قرآنی استان به سمت تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس سرازیر شده و همه ادارات و سازمانها نیز از این تالار به طور مستمر استفاده می کنند و می توان گفت این تالار به تنهایی دیگر جوابگوی ظرفیت های غنی این استان نیست و نیاز به راه اندازی پروژه ای بزرگ همچون تالار مرکزی شهر شیراز احساس می شود.
تالار مرکزی شهر شیراز که ساخت آن از سال ١٣٩٢ آغاز شده، دارای سالن های تخصصی تئاتر به ظرفیت ٧٠٠ نفر، موسیقی به ظرفیت ٧٥٠ تماشاچی و یک سالن عمومی با گنجایش یک هزار نفر خواهد بود.
2027
خبرنگار: بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نظر شما