شناسهٔ خبر: 22027670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش خشونت‌ها در مالاوی در پی گسترش شایعاتی درباره وجود خون‌آشام‌ها / قتل ۶ نفر به اتهام خون‌آشام بودن!

گزارش‌ها نشان می‌دهد در یک ماه گذشته، ۶ نفر در مالاوی به اتهام نوشیدن خون به قتل رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، با گسترش هراس از وجود خون‌آشام‌ها در مالاوی، چند فرد مهاجم در شهر بلنتایر، بزرگترین شهر این کشور، دو نفر را به قتل رساندند.

این خشونت‌ها که تاکنون جان 6 نفر را گرفته است، در ماه گذشته و در جنوب این کشور آغاز شد.

سخنگوی نیروهای پلیس بلنتایر گفت: «مهاجمان یک مرد 22 ساله مبتلا به بیماری صرع را در منطقه شیلکا به آتش کشیدند و مرد دیگری را سنگسار کردند. این افراد متهم به نوشیدن خون بوده اند».

یک گزارشگر رویترز شاهد حمله نخست در نزدیکی فرودگاه این منطقه بوده است. یکی از اعضای خانواده قربانی تایید کرد این مرد از بیماری صرع رنج می‌برده و در حال بازگشت به خانه از بیمارستان بوده است.

پس از آغاز حملات علیه افراد موسوم به «خون آشام»، سازمان ملل متحد کارکنان خود را از دو منطقه در جنوب مالاوی خارج کرد.

بخش امنیت و همکاری سازمان ملل متحد در گزارشی آورده است: «این مناطق تحت تاثیر شدید داستان‌هایی مبنی بر نوشیدن خون و وجود خون‌‎آشام‌ها قرار گرفته اند».

پیتر موتاریکا – رئیس جمهور مالاوی – این گزارش‌ها را «ناراحت کننده و تکان دهنده» خواند و گفت کمیته‌ای از وزرای کابینه را به منظور بررسی این مسئله تشکیل داده است. دفتر ریاست جمهوری مالاوی در بیانیه ‌ای اعلام کرد: «این رویدادها موجب نگرانی عمیق رئیس جمهور و تمام کابینه شده است.»

موتاریکا در یک نشست در حضور مقامات محلی این کشور در روز 13 اکتبر درباره نوشیدن خون به منظور جادوگری هشدار داده بود.

بسیاری از مردم مالاوی به جادوگری اعتقاد دارند. برخی نیز باور دارند دولت مالاوی به منظور جمع آوری خون از نهادهای کمک رسان بین‌المللی با خون آشام‌ها توطئه کرده است!

در سال 2002 که نخستین شایعات درباره وجود خون آشام‌ها در مالاوی مطرح شد، یک مرد در روستایی در این کشور سنگسار شد. در آن زمان، یک گزارشگر به دلیل انتشار مصاحبه‌ای با مردی که ادعا کرده بود مورد حمله یک خون آشام قرار گرفته است، بازداشت شد.

 

انتهای پیام/

قتل‌های فجیع در مالاوی در پی گسترش شایعاتی مبنی بر وجود خون‌آشام‌ها

نظر شما