شناسهٔ خبر: 22027525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی تبادل گروگانها و زندانیان در دور هفتم از مذاکرات آستانه

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد در هفتمین دور از مذاکرات گروه کاری صلح سوریه در آستانه، مقررات مربوط به گروگان‌ها و زندانیان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از آستانه، در بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان در این باره آمده است شرکت کنندگان در هفتمین نشست بین المللی آستانه درباره صلح سوریه، مقررات مربوط به آزادی گروگان‌ها و زندانیان، تبادل اجساد و جسنجوی مفقود شدگان مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.
وزارت خارجه قزاقستان همچنین اعلام کرد دو طرف قصد دارند تا مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دهند و در زمینه ابعاد حقوق بشری در سوریه بیانیه مشترک صادر کنند. دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف نیز در این دور از مذاکرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ششمین دور از مذاکرات صلح سوریه در آستانه طی روز‌های چهاردهم و پانزدهم سپتامبر برگزار شده بود. این مذاکرات با شرکت نمایندگانی از کشور‌های تضمین کننده آتش بس یعنی روسیه ایران و ترکیه و نیز نمایندگانی از دولت سوریه، مخالفان مسلح، استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل و نمایندگانی از اردن و آمریکا به عنوان ناظر برگزار می‌شود.
­

نظر شما