شناسهٔ خبر: 22027068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

راه های تجارت سپاه را محدود کرده و مسدود خواهیم کرد!

هربرت مک‌مستر، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا، گفته است که ایالات متحده تجارت را برای سپاه پاسداران دشوار کرده است و بنا دارد کار را از این هم سخت‌تر کند.

صاحب‌خبر -
راه های تجارت سپاه را محدود کرده و مسدود خواهیم کرد! 
 
 
به گزارش پارسینه، همزمان با ادعای مک مستر هم‌چنین مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، گفته است توافق هسته‌ای نتوانسته رفتار ایران را در منطقه تغییر دهد.این دو در نشستی در یکی از اندیشکده‌های واشنگتن که عمدتا منتقد برجام است سخنرانی می‌کردند.

رئیس سی‌آی‌ای روز پنج‌شنبه در این نشست در "بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها" گفت این تصور که توافق هسته‌ای با ایران "ماجراجویی ایران یا تهدید تروریستی یا سرکشی‌ها آنها را کم می‌کند، حالا بعد از دو سال ثابت شده که اشتباه بوده است."

با این حال او گفت که "تا کنون این ماجراجویی‌ها برای ایرانی‌ها خیلی پرهزینه بوده است. باید این هزینه را بالاتر هم ببریم."
 
مک مستر در ادامه با تکرار ادعاهای نخ نما شده مافوقش ترامپ با حمله به سیاستهای ایران شماری از اقدامات ایران را بر شمرد که موجب سختگیری بیش از پیش آمریکایی ها نسبت به ایران شده است.  از جمله «حمایت های» مالی از تروریسم، حمایت از رژیم اسد، دشمنی با اسرائیل، به مخاطره انداختن کشتیرانی آزادبه ویژه در خلیج فارس و تهدید برای متحدان آمریکا در خلیج فارس و همچنین نقض حقوق بشر، بازداشت های خودسرانه خارجی ها از جمله شهروندان آمریکایی!

به گفته مک مستر هدف راهبرد تازه آمریکا خنثی کردن همه اقدامات «بی ثبات کننده ایران» در منطقه است. وی همچنین ادعا کرده است که راهبرد تازه آمریکابه دنبال احیای ائتلاف با متحدان سنتی خود در منطقه است تا از این طریق تعادل قوا در این منطقه برقرار شود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه گفته است: ما می بایست جامعه جهانی را برای محکومیت نقض حقوق بشر و بازداشت شهروندان آمریکایی توسط سپاه پاسداران همگام کنیم.
 
راه های تجارت سپاه را محدود کرده و مسدود خواهیم کرد!

مک‌مستر در بخش دیگری از سخنرانی خود به عوامل تهدید علیه نظم جهانی پرداخت و در خصوص نقش ایران و روسیه در حمایت از حکومت سوریه گفت: ایران و روسیه به بقا وتداوم حکومت بشار اسد در سوریه کمک می کنند. این محور عامل تداوم جنگ داخلی و قومی شد و از سوی دیگر باعث تقویت اسلامگرایان می شود که خود را حامی مردم معرفی کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گویدکه ایران از جنگ در سوریه، عراق و یمن به مثابه ابزاری برای بسط هژمونی خود را در منطقه استفاده کرده وکشورهایی مانند اسرائیل و عربستان را با نیروهای نیابتی خود تهدید کند.
 
مستر، همچنین اضافه کرد که ایالات متحده باید شبکه تجاری سپاه پاسداران را "افشا" کند. او گفت این تلاش‌ها شامل نهادهای مالی است که به سپاه فرصت می‌دهد از طریق نهادهای ظاهرا قانونی، برنامه‌های خود را پیش ببرند.

این مقام دولت ترامپ گفت پیام آمریکا به جامعه تجاری این است که "با سپاه تجارت نکنید. پول به جیب سپاه نریزید. نبرد آنها را تقویت نکنید. تهدیدهای آنها را علیه دوستان ما در منطقه، به‌خصوص اسرائیل و البته هم‌چنین عربستان سعودی و دیگران، تقویت نکنید."

نظر شما