شناسهٔ خبر: 22026716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام:

۳۵ موکب برای برگزاری مراسمات مختلف در اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده‌اند

R7854/P41362/S6,62/CT11

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام گفت: تاکنون ۳۵ موکب برای برگزاری مراسمات مختلف در اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده‌اند که بررسی وضعیت این موکب‌ها انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اکبر مداحی در دومین همایش ملی هیئت‌های فعال در عرصه اربعین با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اربعین حسینی، اظهار داشت: سال گذشته 40 موکب برای اربعین حسینی پیش‌بینی‌شده بود، اما درمجموع 33 موکب با حضور 55 سخنران و مداح برپا شد که در این موکب‌ها مراسمات مذهبی مختلفی با حضور زائران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 40 سخنران کشوری برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اربعین حسینی امسال دعوت‌ شده‌اند، افزود: در بخش مداحی تاکنون 30 نفر برای اربعین حسینی پیش‌بینی‌شده و از تعداد 40 سخنران 15 نفر برای حضور قطعی در برنامه‌های اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام اربعین حسینی را تربیت‌کننده و سازنده دانست و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی مسیری است که باوجود سختی‌های بسیار، سازنده و تربیت‌کننده افراد است به همین علت حضور افراد در اربعین ارزش بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای موکب‌های دارای شرایط لازم که اعلام آمادگی کرده‌اند انجام خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون 35 موکب برای برگزاری مراسمات مختلف در اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده‌اند که بررسی وضعیت این موکب‌ها انجام می‌شود.

مداحی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید به دنبال ترویج فرهنگ حسینی باشند، ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی باید با نگاه به عملکرد حضرت زینب(س) به دنبال ترویج فرهنگ حسینی باشند و در اربعین حسینی نیز با استفاده از فضای مجازی و انعکاس صوت و تصویر اقدامات خود را به همگان معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما