شناسهٔ خبر: 22026197 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شعبه فولکس واگن در اسپانیا از ورود به بازار ایران منصرف شد

R1012128/P1012122/S7,78,85/CT10

شرکت سیت، شعبه فرعی اسپانیایی شرکت فولکس واگن اعلام کرد، دیگر به دنبال امکان ورود به بازار خودروی ایران نیست و در عوض باید روی رشد بازار خود در بازارهای اروپا و سایر مناطق تمرکز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت سیت، شعبه فرعی اسپانیایی شرکت فولکس واگن اعلام کرد، دیگر به دنبال امکان ورود به بازار خودروی ایران نیست و در عوض باید روی رشد بازار خود در بازارهای اروپا و سایر مناطق تمرکز کند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد، این تصمیم در پی سخنرانی اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تغییر سیاست در قبال ایران اتخاذ نشده است.

هفته گذشته، دونالد ترامپ از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای خودداری کرد و هشدار داد که ممکن است در نهایت از برجام خارج شود.

سخنگوی این شرکت گفت: «دلیل این اقدام این است که در حال حاضر شرکت سیت نیازمند متمرکز ساختن تلاش های خود در بزرگترین بازارهای اروپا نظیر ایتالیا یا فرانسه و مناطقی نظیر شمال آفریقا یا آمریکای لاتین است که همچنان پتانسیل رشد بالایی دارند.»

مدیر شرکت سیت در ماه مارس گفته بود دولت اسپانیا از این شرکت دعوت کرده تا فرصت های موجود در ایران را بررسی کند و این شرکت در حال آنالیز وضعیت است.

شرکت سیت پس از ثبت اولین سوددهی خود در طی حدود یک دهه گذشته، به دنبالراه هایی برای تقویت روند ترمیم خود از طریق توسعه بازارهایش در آن سوی مرزهای اروپاست.

در همین حال، سخنگوی شرکت فولگس واگن در مقر این شرکت در ولفسبلورگ از اظهارنظر در مورد ایران خودداری کرد و گفت این شرکت خودروسازی به دقت در حال رصد تحولات در این کشور است.

انتهای پیام/119

نظر شما