شناسهٔ خبر: 22025984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

تخصیص ۷۰ میلیون دلار برای اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخصیص ۷۰ میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر شهید رجایی که به همراه جمعی دیگر از معاونان این سازمان انجام شد، اظهار داشت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله مصوبات سفر سال ۹۲ رییس جمهوری به استان هرمزگان است.

وی بیان داشت: بخش نخست این مرحله شامل ۴۴۲ متر ساخت اسکله به عمق ۱۶ متر و لایروبی یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر است که عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال ۹۳ آغاز شد.

عفیفی پور تصریح کرد: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در مجموع شامل احداث ۱۵۰۰ متر اسکله، ۵ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۵۵ هکتار محوطه کانتینری است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از ۶ میلیون به ۸ میلیون TEU افزایش می یابد.

بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین -جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری- و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است. عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص هایی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.

به عقیده کارشناسان، با تلاش‌های دولت و به دنبال اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد. بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

نظر شما