شناسهٔ خبر: 22025878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی "المیادین"

نقش آفرینی مستشاری سپاه پاسداران در عراق و سوریه منجر به آزاد سازی مناطق وسیعی از این دو کشور از لوث وجود تروریست‌های تکفیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه گام به گام در حال پیشروی در مناطق شرقی سوریه هستند .


اخیرا نیروهای سوری توانستند شهر راهبردی المیادین را در شرق سوریه آزاد کنند که یکی از مناطق کلیدی تحت اشغال تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش بود.

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین
تحلیلگران می گویند: کمک های مستشاری سپاه پاسداران کمک زیادی در موفقیت های نیروهای سوری کرده است و این کشور توانسته به کمک های مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر از مناطق سوریه و به خصوص بخش های وسیعی از استان دیرالزور را آزاد کند.


برخی کارشناسان مسائل منطقه غرب آسیا معتقدند که پاکسازی المیادین یک شرایط ایده آل را برای ارتش سوریه و محور مقاومت برای کنترل بر سایر مناطق در جداره مرزی عراق و سوریه ایجاد کرده است.


حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره اهمیت آزادسازی منطقه المیادین، می گوید: المیادین یک منطقه استراتژیک حد فاصل استان دیرالزور و مناطق شمالی سوریه است.

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه المیادین منطقه ورودی به استان دیرالزور است، افزود: بیشترین تأسیسات نفتی در این منطقه وجود داشته و آزادسازی المیادین مقدمه‌ای برای پاکسازی شرق سوریه تلقی می‌شود.


وی درباره نقش سپاه پاسداران در مقابله با گروهک‌های تروریستی در منطقه المیادین، افزود: از دید بازیگران بحران سوریه نقش (مستشاری) سپاه پاسداران در مقابله با گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه پنهان نیست.


هانی‌زاده با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران از ابتدای بحران سوریه نقش پررنگی (نقش مستشاری) در مقابله با گروهک‌های تروریستی ایفا کرده، گفت: سپاه پاسداران (با ارائه کمک های مستشاری) مانع از سقوط دمشق شد و تجربه خود را در اختیار محور مقاومت و دولت سوریه قرار داده است (بیشتر بخوانید).


نقش مستشاری سپاه پاسداران در عراق و سوریه به درخواست دولت های این کشور بوده و دستاورد بزرگی همچون جلوگیری از سقوط پایتخت های سوریه و عراق و اشغال آن توسط تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش داشته است ؛ نکته ای که اخیرا توسط رئیس جمهور به آن اشاره شد.

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در این زمینه می گوید: "سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوریه هم است؛ چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حیثیت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه همیشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروریست‌ها ایستاده است."


رییس جمهور ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل آنکه می‌خواستند داعش را 20 سال در این منطقه نگه دارند و از این ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصبانی باشند، چراکه سپاه با برنامه‌ریزی و حمایت خودش از ملت عراق، سوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده است (بیشتر بخوانید).

 نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین

در ماه های آتی یقینا تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش ضربات سختی را متحمل خواهند شد و میدان را در سوریه واگذار خواهند کرد و فرار را برقرار ترجیح خواهند داد. سردار رسول سنایی راد معاون هماهنگ کننده سپاه  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این زمینه می گوید: المیادین جزء آخرین نقاط شهری است که تکفیری‌ها در سوریه در اختیار داشتند و با سقوط این شهر و ابوکمال تروریست‌ها مجبور هستند به بیابان گریخته و عمر داعش پایان یافته محسوب می‌شود.


معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره نقش مستشاری نیروهای مقاومت در آزادسازی شهر المیادین تأکید کرد: در سوریه شرایط به گونه ای است که پس از سقوط حلب دومینوی شکست جریانات تکفیری و متحدان آنها شکل گرفت و قطعا در آزادسازی شهر المیادین نیروهای مقاومت نقش موثری را ایفا کرده و این روند ادامه خواهد داشت (بیشتر بخوانید).


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

 

 

نظر شما