شناسهٔ خبر: 22025070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات علیه اجلاس امنیتی گروه جی 7 در ایتالیا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در رم، ده ها نفر از معترضان به جی 7، عصر روز پنجشنبه به وقت محلی، علیه اجلاس امنیتی دو روزه وزرای کشور گروه هفت کشور صنعتی جهان، در شهر ناپل و همچنین در مجاورت محل اجلاس در جزیره 'ایسکیا' در جنوب این کشور در میان تدابیر شدید امنیتی با شعار 'نه جی7' راه پیمایی کردند.
جزیره ایسکا محل برگزاری اجلاس وزرای کشور جی 7 تحت تدابیر شدید امنیتی کاملا به حالت زرهی درآمده است و بیش از 1800 مامور پلیس ضد شورش به همراه پهپاد ، بالگرد، قایق و موتورهای دریایی برای حفظ امنیت آن بکار گرفته شده است.
وزرای کشور کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا ، انگلیس و آمریکا بعلاوه 'دیمیتریوس آرامپوولوس' کمیسر اروپایی امور پناهجویان، امور داخلی و شهروندی ، 'جولیان کینگ' کمیسر اروپایی امنیت اتحادیه اروپا و 'یورگن اشتاک' دبیرکل اینترپل در این اجلاس در باره دو موضوع اساسی 'پیشگیری استفاده تروریستی از اینترنت و همکاری در مبارزه علیه جنگجویان خارجی از طریق تبادل اطلاعات' بحث و گفت و گو می کنند و 'مارکو مینیتی' وزیر کشور ایتالیا ریاست این نشست دو روزه را برعهده دارد.
در این نشست برروی جنگجویان خارجی که برای پیوستن به صفوف داعش به عراق و سوریه رفته و اکنون آماده بازگشت به کشورهایشان هستند تمرکز می شود. روز سه شنبه وزیر کشور ایتالیا در کمیته شنگن یادآور شد که از 25 تا 30 هزار افراط گرای داعش به یکصد کشور باز می گردند.
هدف از برگزاری این نشست، امضای یک توافق برای متوقف کردن فرآیند افراط گرایی در اینترنت، ممانعت از پخش سخنرانی های تشویق کننده به خشونت در اینترنت، جلوگیری از دعوت به افراط گرایی و آموزش انجام سوء قصد تروریستی و ساخت بمب های دست ساز در اینترنت و کاهش شدید فعالیت های تبلیغاتی افراط گرایان از طریق اینترنت است.
امروز وزرای کشور گروه جی 7 وارد جزیره ایسکیا محل برگزاری اجلاس شده و فردا صبح (جمعه) نشست امنیتی جی 7 آغاز می شود.
اروپام**461**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما