شناسهٔ خبر: 22024971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های گیلان:

آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: حجت الاسلام پوررضا با بیان اینکه هم اندیشی، هم فکری، نقد و بررسی ها یکی از راهکارهای توسعه علمی و اجتماعی محسوب می شود، عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، دکتر شاهرخ یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان امروز، 27 مهر در اولین همایش استانی هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه های استان که در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه هر انسانی به مقام استادی برسد زمان زیادی را صرف تحصیل و پژوهش در رشته های مختلف می کند و مراحل مختلفی را پشت سر می گذارد که تمام این مراحل می تواند پله هایی برای ترقی و کمال انسان باشد.

وی تصریح کرد: ارتقای جایگاه علمی و رسیدن به مرتبه استادی، باید یک رضایت درونی در انسان ایجاد کند و ویژگی بارز یک استاد حرکت و پویایی اوست که در نهایت به رضایت درونی وی ختم می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: نشست اساتید و نخبگان دانشگاهی را می توان در قالب گروه های دوستی و در فضای خارج از سیستم اداری که یک فضای با نشاط و با طراوت است برگزار کرد.

یوسفزاده اساتید و نخبگان دانشگاهی را به مسافران اتوبوسی تشبیه کرد که در کنار هم نشته اند اما از حال همدیگر خبر ندارند و گفت: باید کالبدشکافی کرد که چرا بعد از استادی مسیرها را گم می کنیم و آن نشاط دوران دانشجویی به فراموشی سپرده می شود.

حجتالاسلام والمسلمین پوررضا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گیلان نیز، گفت: بیش از 10 سال است که دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان زیر نظر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مشغول فعالیت است ولی آن طور که انتظار می رفت این مجموعه هنوز نتوانسته آن چنان که باید به مباحث کلان و مسایل روز جامعه بپردازد.

وی تصریح کرد: نشست های اساتید و نخبگان دانشگاهی که اغلب آنها بار مسئولیت کشور را نیز به دوش می کشند، باید خروجی داشته باشد. اساتید و نخبگان نباید منتظر بمانند تا از بالا دست برای آنها برنامه فرستاده شود تا بر مبنای یک برنامه از قبل تعیین شده کار کنند. اساتید و نخبگان دانشگاهی که مسئولیت تربیت فرزندان این مرز و بوم را نیز در اختیار دارند باید از طریق همین نشست های هم اندیشی که زیر نظر دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود، به طرح نظرات و دیدگاههای خود برای حل مسایل و مشکلات دانشگاه، جامعه و کشور خود در آن بپردازند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه هم اندیشی، هم فکری، نقد و بررسی ها یکی از راهکارهای توسعه علمی و اجتماعی محسوب می شود، عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد لذا از جلسات اساتید و نخبگان باید راهکارهای عملی برای حل مسایل و مشکلات کشور استنتاج شود.

حجتالاسلام والمسلمین امیر چهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با اشاره به اینکه قرآن در کنار معارف بلندش از علم و معرفت به حکمت و خیر کثیر یاد می کند، گفت: کسی می تواند این جمله قرآنی را درک کند که در این مسیر قدم گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از عناصر اقتدار هر کشوری اساتید و نخبگان دانشگاهی آن کشور می باشند که می توانند منجر به پیشرفت کشور شوند.

نظر شما