شناسهٔ خبر: 22024902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مک‌مستر: در پی تشکیل ائتلاف جهانی علیه سپاه پاسداران هستیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان سخنرانی خود در بنیاد آمریکایی «دفاع از دموکراسی»، مدعی شد ایران از ناآرامی‌ها در سوریه و عراق برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای خود بهره می‌برد.

صاحب‌خبر -

مک‌مستر: در پی تشکیل ائتلاف جهانی علیه سپاه پاسداران هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در جریان سخنرانی امروز (پنج‌شنبه) خود در بنیاد آمریکایی به اصطلاح «دفاع از دموکراسی»، مدعی شد ایران از ناآرامی‌ها در سوریه و عراق برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای خود بهره می‌برد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد و افزود آمریکا در پی یافتن راهکاری برای مقابله با سپاه پاسداران از طریق تشکیل اتحاد با متحدانش است.

مک‌مستر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و مدعی شد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) ایرادهای زیادی دارد؛ از جمله اینکه پول‌ها (دارایی‌های بلوکه‌شده) همان ابتدا به ایران پرداخت شد. یکی دیگر از نواقص برجام این است که برنامه موشکی ایران همچنان بدون محدودیت ادامه دارد. بند T (ضمیمه نخست برجام) باید اجرایی شده و نظارت‌های مربوط به آن به طور کامل انجام شود.

مک‌مستر افزود: نقص دیگر این توافق، بند «غروب آفتاب» است که طبق آن ایران پس از یک بازه ۱۰ الی ۱۵ ساله می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را بدون محدودیت از سر بگیرد و به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهور ترامپ خواهان حل این نواقص است و از کنگره می‌خواهد به جای قانونی که ما را ملزم به گزارش‌دهی می‌کند، قانونی ارائه کند که برخی از این نواقص را حل کند. ما باید تلاش کنیم متحدان خود را همراه کرده و از ظرفیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم برای رفع این نواقص استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

اظهارات بی‌اساس مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران

نظر شما