شناسهٔ خبر: 22024183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیسی: زیارت به شدت مورد هجمه دشمنان دین است

مشهد - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروزه مقوله زیارت به شدت مورد هجمه دشمنان دین قرار گرفته و تبدیل به دغدغه اصلی رسانه های مختلف آنان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از رادیو زیارت افزود: توجه دشمنان دین به مساله زیارت نشان می دهد که نقش زیارت در یافتن راه درست زندگی و یافتن مقصد نهایی، مواجهه با موانع در مسیر زندگی و رفع آنها، نهی از بدیها و امر به خوبی ها، جامعه سازی قرآنی، نظام سازی دینی، شور و نشاط اجتماعی و معرفت افزایی جامعه بسیار پررنگ است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسانه ابزاری برای به نمایش گذاشتن جلوه هایی از اشتیاق و دلدادگی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است و انعکاس حرکت زائر از مبدا تا مبدا بویژه در حال و هوای زیارت بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: مساله دوم جلوه معرفتی است که زائر در زیارت دارد و این مهم می تواند در رسانه بویژه رادیو زائر انعکاس مطلوبی داشته باشد و به زائران در دورترین نقاط کشور منتقل شود.
وی اظهار کرد: قرار است حال و هوای زیارت همه فضای جامعه را دربرگیرد و این شرایط فقط برای خود زائر کافی نیست.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت با پیشینه و پسینه زائر مرتبط است به این معنا که تاثیر زیارت قبل از انجام آن و پس از انجام آن بر زندگی فرد غیرقابل انکار است.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: زیارت برای قرار گرفتن آن در متن زندگی فرد سالک بوده و قرار است به یک عمل صالحه و پسندیده در زندگی زائر تبدیل شود.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: با توجه به حضور 30 میلیون زائر و مجاور در طول سال در بارگاه منور رضوی و تعداد مرتبه های زیارت حرم که 10 برابر تعداد زائران و مجاوران در سال است، ضرورت دارد توسط صدا و سیما برای کسانی که توفیق زیارت پیدا نکرده اند، نشان داده شود.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در زمینه تولید محتوای متناسب با زیارت به عنوان خادم این بارگاه با صدا و سیما همکاری خواهد کرد.
وی گفت: به طور قطع اگر زیبایی کلام امام رضا (ع) در قالب های مختلف هنری و فرهنگی به مردم نشان داده شود، مردم بیشتر جذب آن حضرت می شوند.
رئیس شورای شهر مشهد نیز در این آیین گفت: زائران نیازهای متفاوتی از مبدا حرکت خود تا مبدا زیارت حرم مطهر رضوی دارند و رسانه به عنوان حوزه اطلاع رسان می تواند در این زمینه بسیار اثربخش باشد.
محمدرضا حیدری افزود: توجه و اهتمام صدا و سیما نشان دهنده رویکرد این رسانه به ترویج فرهنگ زیارت در سطح ملی و بین المللی است لذا از طریق رادیوزیارت می توان برنامه هایی به منظور گسترش آداب زیارت با نگاه به تقریب مذاهب اسلامی و تامین نیازهای جوانان با اتکا به آموزه های حضرت رضا (ع) تولید کرد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*

نظر شما