شناسهٔ خبر: 22024125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

آشنایی آحاد مردم با حقوق شهروندی، راه توسعه اجتماعی کشور است

شیراز- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: آشنایی آحاد مردم جامعه با حقوق شهروندی و کسب مهارت های لازم برای دفاع از حقوق خود راه توسعه اجتماعی کشور و دستیابی به جامعه سالم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار، عصر پنجشنبه در کارگاه آموزشی ارتقای توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در شیراز، با اشاره به منشور حقوق شهروندی که از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شده، بیان داشت: این منشور به زبان ساده، تک تک افراد جامعه را با حقوق خود و دیگران آشنا و مسئولیت افراد جامعه در برابر یکدیگر را تبیین می کند.
وی، فراگیری مهارت های مرتبط با حقوق شهروندی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: انتظار این بود که نظام آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، بخشی از این مهارت هارا به افراد جامعه می آموختند.
ابتکار افزود: شاید در دوره های پیشین به اینگونه مهارت ها کمتر توجه می شد اما هم اینک دولت به این موضوع توجه ویژه ای دارد و همین امر تاکیدی بر اهمیت این مهارت هاست.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اجرای طرح تاب آوری اجتماعی، اظهارداشت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، این طرح را در سال های اخیر با هدف شناخت آسیب های اجتماعی، راه برون رفت از این آسیب ها و توان افزایی جامعه اجرا کرده است.
ابتکار افزود: این طرح که با رویکردی علمی، تخصصی و با بهره گیری از تجربیات کشورمان و سایر کشورها شکل گرفته هم اینک در دستگاه های مختلف اجرایی شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.
وی، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده که از سوی اداره کل بهزیستی فارس برای شماری از زنان و دختران در معرض آسیب و زنان خشونت دیده زیر پوشش این اداره کل، برگزار شده، بیان داشت: امیدواریم افرادی که در اینگونه کارگاه های آموزشی شرکت می کنند، با آموزش هایی که برای توانمند سازی به آنها ارایه می شود، بر مشکلات پیروز شوند و شرایط خود را تغییر دهند.
6122 /6118 /2027
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

انتهای پیام /*

نظر شما