شناسهٔ خبر: 22024101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پذیرایی از ۲۵۰۰ نفر در روز توسط موکب مسلم ابن عقیل(ع) نجف اشرف

ورامین- مدیر اجرایی موکب مسلم بن عقیل(ع) گفت: در موکب مسلم ابن عقیل(ع) که در شهر نجف مستقر است، ۶۰۰ نفر هر شب اسکان داده شده و همچنین ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر نیز هر روز تغذیه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این که زائرین ایرانی ابتدا به نجف آمده و بعد از زیارت حضرت علی(ع) پیاده روی خود را آغاز می کنند، به همین دلیل نیز تلاش کردیم که در ابتدای مسیر حرکت زائران ایرانی موکبی برای خدمت دهی راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در موکب مسلم بن عقیل(ع) که در شهر نجف مستقر است، ۶۰۰ نفر هر شب اسکان داده شده و همچنین ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر نیز هر روز تغذیه خواهند شد.

مدیر اجرایی موکب مسلم بن عقیل(ع) با بیان این که در حال حاضر تمام اقلام مورد نیاز برای خدمت رسانی و همچنین پذیرایی تهیه و انبار شده است، گفت: برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) آماده هستیم.

طباطبایی افزود: فضا سازی های لازم در عراق در ۲ نقطه نزدیک حرم امام علی(ع) انجام شده و تقسیم کارهایی در زمینه های مختلف خدمت رسانی صورت گرفته، که هر کدام به تیم های مختلف سپرده شده است تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: زائرانی که به موکب می آیند، خسته هستند و از سوی دیگر نیز ذائقه های و سلیقه های مختلف دارند که باید این مطالب در نظر گرفته شده و بیشترین احترام را به این زائران عزیز بگذاریم.

مدیر اجرایی موکب مسلم بن عقیل(ع) اضافه کرد: این مجموعه طی مدت ۲ هفته تشکیل و اقدامات لازم انجام شد که این نشان از ارادت این عزیزان به امام حسین(ع) و لطف ایشان به جمع ما است.

طباطبایی گفت: تیم پزشکی عمومی نیز در موکب مستقر است، تا بتواند خدمات عمومی و اولیه به زائران عزیز را بدهند و ۸۰ نوع دارو نیز پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم آنها را به موکب انتقال دهیم و زائران از آنها استفاده کنند.

وی از حضور روحانیون در موکب خبر داد و گفت: با حضور روحانیون علاوه بر نماز جماعت، روضه خوانی و سینه زنی برای زائران برنامه ریزی شده است.

نظر شما