شناسهٔ خبر: 22023975 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمایت دولت از باغداران خسارت دیده برف مازندران در تاریخ انقلاب بی سابقه بود

بارش برف و یخبندان کم سابقه آذر ماه سال 95 در مازندران سبب از بین رفتن بیش از نیمی از مرکبات و کیوی باغداران این استان شده بود.دولت در اقدامی بی سابقه برای

صاحب‌خبر - بارش برف و یخبندان کم سابقه آذر ماه سال 95 در مازندران سبب از بین رفتن بیش از نیمی از مرکبات و کیوی باغداران این استان شده بود.
دولت در اقدامی بی سابقه برای حمایت از باغداران استان هفت بسته حمایتی تعریف و اجرا کرد که خرید محصولات یخ زده و فاقد استفاده به قیمت کیلویی 350 تومان ، خرید تضمینی محصولات سالم ، خرید مرکبات قابل استفاده در صنایع آبمیوه گیری ، پرداخت کمک های بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت از جمله آنها بود.
شمس الله شریعت نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری عباس آباد که به بهانه تجلیل از صادر کنندگان موفق محصولات کشاورزی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ،‌ افزود :‌ با گذشت نزدیک به چهاردهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با وجود خسارت های زیاد باغداران هیچ دولتی برای حمایت از کشاورزان با ارائه تسهیلات کم بهره و خریداری مرکبات و کیوی های از آنان حمایت نکرده بود.
**تشکیل ستاد در فرمانداری عباس آباد با هدف تحقق سیاست های دولت
فرماندار عباس آباد نیز گفت :‌ برای تحقق سیاست های دولت ستادی در فرمانداری تشکیل تا بتوان با بهره گیری از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی و تولید کنندگان ضمن تقویت صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی منطقه مشکلات و موانع بر سر راه فعالیت این قشر مولد جامع نیز شناسایی و برای حل آن ها چاره جویی کرد.
حق الله کثیری افزود :‌ نکته مهم تر آنکه بتازگی در نشستی با مسئولان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصمیمات خوبی به منظور سیاست های تشویقی در حوزه تولید محصولات کشاورزی دراین شهرستان اتخاذ شده است.
وی با اشاره به برخورداری شهرستان عباس آباد از موقعیت های ممتازی مانند تولید گل و گیاه و کیوی تاکید کرد که همه مسئولان نهادهای ذیربط باید تلاش کنند تا این منطقه از لحاظ صادرات این محصولات به عنوان پایلوت در سطح استان مازندران شناخته شود.
طبق آمار منابع رسمی ،‌ به طور میانگین هرسال بیش از 80 هزار تن انواع مرکبات از حدود چهارهزار هکتار باغات مرکبات شهرستان عباس آباد برداشت و مقادیر زیادی از آن ها به کشورهای حاشیه دریای خزر و حتی عراق صادر می شود.
همچنین این شهرستان به علت برخورداری از زمین های مستعد ،‌آب و هوای معتدل شرائط مناسبی برای تولید انواع گیل و گیاه و کیوی دارد و حدود 77 هکتار از زمین های منطقه اختصاص به تولید و پرورش گل و گیاه دارد که هرسال بخش زیادی از این نوع محصول به دیگر کشورها صادر می شود.
در پایان این نشست علاوه براهدای لوح سپاس به صادرکنندگان برتر ، همچنین از اعضای ستاد ساماندهی طرح دریا نیز تجلیل شد.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام

نظر شما