شناسهٔ خبر: 22023700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حواشی بازی فولاد خوزستان - سایپای تهران؛

اعتراض های بی پایان دایی علیه داوری/بدشانسی بازیکن ملی پوش فولاد

اهواز - دیدار دو تیم فولاد و سایپا در حالی در اهواز با تساوی به پایان رسید که علی دایی در طول مسابقه همواره در حال اعتراض به تصمیمات داوری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، از سری رقابت های هفته دهم لیگ برتر باشگاه های کشور، شامگاه امروز تیم های صنعت نفت آبادان و سایپای تهران در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* گل های این بازی را فرشاد جانفزا (۶۰) برای فولاد خوزستان و محمد عباس‌زاده (۷۲- پنالتی) برای سایپا با ثمر رساندند.

* سیدرضا مهدوی با کمک حسن یوسفی و محمد راهی این بازی را سوت زد و در آن به میلاد بدرقه و علی‌اصغر عاشوری (فولاد) و امید خالدی (سایپا) کارت زرد نشان داد و پیمان شیرزادی (۷۱- فولاد) را از زمین اخراج کرد.

* فولاد خوزستان در این بازی با ترکیب: حامد لک، فرزاد جعفری، ایوب والی، میلاد بدرقه، پیمان شیرزادی، ایمان مبعلی (۶۹- احمد عبدالله‌زاده)، سینا مریدی (۷۸- آرش افشین)، علی‌اصغر عاشوری، عبدالله ناصری، امیر زلیکانی (۸۱- حمید گلزاری) و فرشاد جانفزا بازی کرد.

* سایپای تهران نیز در این بازی با ترکیب: محمدرضا اخباری، دانیال ماهینی (۴۶- احمد مهدی‌زاده)، روزبه شاه‌علیدوست، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید خالدی، حامد شیری (۶۸- رضا جعفری)، محمد دانشگر، آرش رضاوند، رضا اسدی، علی قلی‌زاده و محمد عباس‌زاده (۸۷- محمد سلیمانی‌اصل) در برابر حریف صف آرایی کرد.

* تیم فولاد خوزستان با سه تغییر در ترکیب اصلی در این بازی حاضر شد، احمد عبدالله‌زاده برای اولین بار در این فصل روی نیمکت قرار گرفته بود و در خط حمله هم امیر زلیکانی و فرشاد جانفزا جایگزین آرش افشین و رحیم زهیوی شده بودند تا در کنار عبدالله ناصری مثلث تهاجمی میزبان را تشکیل بدهند. 

* تیم سایپا تهران نیز در غیاب ایوب کلانتری و مهدی ترابی چشم به حرکات قلی‌زاده و عباس‌زاده در خط حمله داشت و با استفاده از حرکات این دو بازیکن در صدد رسیدن به گل و قطع نوار ناکامی‌های چند هفته اخیر بود.

* فولاد خوزستان دقایقی بعد با اضافه کردن احمد عبدالله‌زاده به میانه میدان در صدد کنترل بازی بود اما عبدالله‌زاده بسیار بدشانس بود و لحظاتی بعد از ورودش به میدان، با برخورد توپ به دست این بازیکن یک ضربه پنالتی برای سایپا اعلام شد و محمد عباس‌زاده این پنالتی را تبدیل به گل مساوی کرد. پس از اعلام این پنالتی پیمان شیرزادی مدافع چپ فولاد خوزستان به داور اعتراض کرد و مستقیماً با کارت قرمز از بازی اخراج شد تا فولادی‌ها در دقایق پایانی با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه دهند.

* تماشای این مسابقه رایگان بود و فوتبال دوستان بدون خریداری بلیت وارد ورزشگاه شدند.

* شرکت فولاد خوزستان چندین دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف اهواز برای ایاب و ذهاب کارکنان این شرکت و حضور آنها در استادیوم غدیر اختصاص داده بود.

* حامد لک دروازه‌بان فصل گذشته تیم سایپا تهران که این فصل از دروازه فولاد حفاظت می‌کند، قبل از آغاز مسابقه با دسته گل به سمت علی دایی رفت و به وی خوش‌آمد گفت.

* هواداران حاضر در ورزشگاه از ابتدای مسابقه یک صدا به تشویق تیم خود پرداختند.

* در دقیقه ٣٨ بازی سایپا ـ فولاد، سید رضا مهدوی داور بازی تکل ایوب والی روی پای محمد عباس زاده را خطای پنالتی اعلام کرد که این موضوع با اعتراض شدید ایوب والی و دیگر بازیکنان فولاد روبرو شد. داور پس از این تصمیم به سمت کمک داور رفت و با مشورت با او تصمیمش را برگرداند تا اینبار علی دایی و بازیکنانش به تصمیم داور اعتراض کنند.

* پس از اینکه داور پنالتی اعلام شده به‌سود تیم سایپا تهران را مردود کرد، علی دایی نسبت به این تصمیم اعتراض داشت.

* علی دایی در نیمه دوم نیز نسبت به تصمیمات داوری معترض بود و در دقیقه ۸۸ اعتقاد به اعلام یک ضربه پنالتی دیگر برای تیمش داشت.

* داور در نیمه نخست سه دقیقه و در نیمه دوم پنج دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرد.

* در ثانیه‌های پایانی با اتفاق جالب توجهی همراه شد. داور این دیدار در ثانیه پایانی با اعلام خطای پاس به عقب برای دروازه‌بان در سوت خود دمید و توپ را روی خط شش قدم در اختیار فولاد خوزستان قرار داد. این مسئله به رغم اعتراض‌های پیاپی نیمکت نشینان و بازیکنان سایپا در نهایت با اخراج محمد دایی از روی نیمکت همراه شد

* امید خالدی بازیکن سابق فولاد خوزستان در وقت تلف شده این بازی از داور کارت زرد گرفت.
 

نظر شما