شناسهٔ خبر: 22023170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خوزستان:

خوزستان باید در صدر تولیدات صنعت برق کشور قرار بگیرد

دزفول - استاندار خوزستان گفت: باید با همت و تلاش شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که خوزستان در صدر تولیدات صنعت برق کشور قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۲۰ مگاواتی دزفول در محل پروژه واقع در شهرک حمزه اظهار کرد: این پروژه در حین ساخت و بهره‌برداری اشتغالی بین ۶۰۰ تا هزار نفر خواهد داشت که همین امر ارزش آن را نشان می‌دهد.

وی افزود: پروژه‌های کلان متعددی همچون فولاد، لوله‌سازی، پالایشگاه و کارخانه قند و طرح‌های زیادی در شهرک‌های صنعتی در دزفول احداث‌شده و یا در حال برنامه‌ریزی برای احداث هستند؛ بنابراین احداث چنین نیروگاهی برای تأمین برق آنها نیازی ضروری است تا پیشرفت و توسعه منطقه و دزفول را در آینده تضمین کند.

استاندار خوزستان از احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در آینده نزدیک در دزفول خبر داد و گفت: در صورت احداث این دو نیروگاه در دزفول و سه نیروگاهی که مقرر شده در اندیمشک احداث شود؛ شمال خوزستان در بحث تولید، توزیع و انتقال برق به ثبات خوبی خواهد رسید.

شریعتی همچنین با اشاره به پیشرفت خوزستان در زمینه انرژی‌های نو و احداث نیروگاه‌های کوچک در شهرهای مختلف استان عنوان کرد: بیشترین تولید برق کشور در خوزستان است که عمده آن، تولیدات نیروگاه‌های برقابی است که به علت مشکلات آبی، صرفاً در صورت ضرورت از این نیروگاه ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیروگاه‌های حرارتی در خوزستان، این کمبود را عامل ناپایداری برق در استان دانست و افزود: شمال خوزستان در این زمینه وضعیت بحرانی‌تری دارد اما قطعاً احداث پروژه‌هایی همچون نیروگاه ۹۲۰ مگاواتی تا حد زیادی این کمبودها را رفع خواهد کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم خوزستان در حوزه نیرو و غفلت‌های صورت گرفته از این امر در سال‌های اخیر تأکید کرد: باید با همت و تلاش شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که خوزستان در صدر تولیدات صنعت برق کشور قرار بگیرد.

شریعتی در ادامه بابیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۲۰ مگاواتی دزفول اولین نیروگاه در خوزستان است که با سرمایه‌گذار خارجی و فاینانس خارجی اجرایی خواهد شد، گفت: باید بیش‌ازپیش از سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه و پیشرفت کشور و به ویژه خوزستان بهره ببریم.

وی همچنین بابیان اینکه شمال خوزستان و به ویژه دزفول در مدت اخیر رشد چشمگیری در زمینه صنعت داشته است، افزود: با همت صورت گرفته پروژه‌های متعددی در دزفول آغاز به کارکرده که جای تقدیر دارد.

شریعتی در پایان از تلاش‌های فرماندار دزفول، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران نیروگاه ۹۲۰ مگاواتی در جهت آغاز احداث این نیروگاه تقدیر کرد و خواهان تسریع و جدیت سرمایه‌گذاران در روند احداث آن شد.

نظر شما