شناسهٔ خبر: 22022749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری دماوند: ارتقا امنیت جامعه نیازمند آموزش و فرهنگسازی است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی این شهرستان که با حضور اعضای کمیسیون در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات شناخت آسیب ها و برقراری امنیت پایدار در شهرستان است و باید بدانیم معضلات به صورت کم و بیش در منطقه وجود دارد و باید با تعاملاتی که صورت میگیرد از گسترش آن جلوگیری کنیم.
جهانشاهی افزود: یکی از این معضلات بحث اعتیاد است که در شهرستان نیز دیده می شود و باید در خصوص جلوگیری از گسترش آن چاره ای اندیشید.
این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت مبحث آموزش بیان کرد: آسیب هایی که عمدتا در شهرستان دیده می شود، کمتر شامل افراد بومی شده و اغلب مربوط به مهاجران و خوش نشینان است که باید متولیان بخش آموزش به این مهم توجه ویژه داشته باشند تا شاهد عملکرد ضعیف در این زمینه نباشیم.
وی به دیگر موضوعاتی همچون نظارت بر حاشیه نشینان منطقه، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، مشکلات اقتصادی و ... اشاره کرد و گفت: شهرستان با کمبود اطلاعات و آمار دقیق در حوزه های مختلف به ویژه آمار طلاق مواجه است که باید در این خصوص اقدامی صورت گیرد.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: هر منطقه نوع معضلات و مشکلات متفاوت است که باید ریشه آن بطور دقیق شناسایی و مرتفع شود و دستگاه های انتظامی و نظارتی باید نقاط آلوده شهرستان را شناسایی و گزارش دهند که البته دماوند نسبت به شهرستان های دیگر از شرایط مطلوب تری برخوردار است ولی نباید غافل بود.
همچنین سروان محمدرضا شریفی، نماینده پلیس امنیت شهرستان دماوند در خصوص ارتقاء امنیت بیان کرد: اولین مرحله در خصوص ارتقاء امنیت بحث فرهنگ سازی است که نیروی انتظامی در حوزه فرهنگ سازی امکانات ندارد.
وی افزود: مبحث دیگر در خصوص ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی است که در بخش رودهن در 2 روستای مهرآباد و چناران فعالیت های خوبی داشتیم و در سال گذشته 3 باند مهم ایجاد پارتی های شبانه را منهدم کردیم.
نماینده پلیس امنیت شهرستان دماوند با اشاره به پلمپ بیش از 17 صنف غیر قانونی بودن در منطقه نیز گفت: در بخش رودهن 29 سفره خانه سنتی فعال داریم که این سفره خانه های سنتی محلی برای تجمع افراد نامناسب است.
سروان شریفی در خصوص2 بحث خلع سلاح و جمع آوری تجهیزات ماهواره ای بیان کرد: در طرح ذوالفقار عملکرد مطلوبی در بحث خلع سلاح داشتیم و لازم است کارگروه های فرهنگی در این زمینه تشکیل شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

انتهای پیام /*

نظر شما