شناسهٔ خبر: 22021869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاندار نجف اشرف خبر داد:

پرواز مستقیم زائران اربعین از عربستان به نجف فراهم شد

استاندار نجف اشرف خبر داد که زائران عربستانی می‌توانند امسال برای مراسم اربعین حسینی به طور مستقیم با هواپیما از کشورشان به فرودگاه بین‌المللی نجف پرواز داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، «لؤی الیاسری»، استاندار نجف، اعلام کرد: عربستان سعودی با سفر مستقیم زائران سعودی از فرودگاههای این کشور به فرودگاه بین المللی نجف اشرف برای حضور در مراسم اربعین حسینی موافقت کرد.

خبرگزاری رسمی عراق، نینا، به نقل از الیاسری افزود: بدین طریق امسال سفر هزاران زائران از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان به کربلا راحت خواهد شد.

الیاسری اغلب زائران خارجی اربعین حسینی را ایرانی خواند و گفت: آمادگی‌ها برای ارائه خدمات امنیتی و حفظ جان زائران ایرانی با بکارگیری بیش از 25 هزار افسر و نیرو از دستگاه های مختلف امنیتی عراق تکمیل شده و با شهرداری و نهادهای خدمات‌رسانی ایرانی هم همکاری‌های لازم شده است، در همین حال موسسات شهری لبنان هم برای ارائه خدمات در جریان سفر اربعین زوار اعلام آمادگی کردند.

استاندار نجف تاکید کرد: طی توافقی که با ایران شده ورود زائران ایرانی از طریق گذرگاه‌های مرزی رسمی بین دو کشور و با همراه داشتن ویزا ممکن خواهد بود.

وزارت ترابری عراق دیروز از به زمین نشستن اولین هواپیمای سعودی به فرودگاه بغداد پس از گذشت 27 سال خبر داد

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: فرودگاه بین المللی بغداد امروز از اولین هواپیمای سعودی پس از توقف 27 ساله استقبال کرد. این هواپیما متعلق به شرکت هوایی ناس عربستان بود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما