شناسهٔ خبر: 22021554 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول با سرمایه گذاری مشترک خارجی ساخته می شود

به گزارش ایرنا محسن طرز طلب روز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی نیروگاه 910 مگاواتی دزفول در مجاورت شهر حمزه افزود:سرمایه گذار نیروگاه 910 مگاواتی دزفول خارجی است که

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محسن طرز طلب روز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی نیروگاه 910 مگاواتی دزفول در مجاورت شهر حمزه افزود:سرمایه گذار نیروگاه 910 مگاواتی دزفول خارجی است که 50 درصد آن از سوی سرمایه گذار داخلی و 50 درصد دیگر از سوی سرمایه گذار خارجی تامین شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این نیروگاه در مدت 36 ماه به بهره برداری برسد افزود:به محض اینکه نیروگاه 910 مگاواتی دزفول بهره برداری شد باید 6 هزار میلیارد ریال تضمین تجهیزات پرداخت شود.
به گزارش ایرنا فرماندار دزفول نیز گفت:موافقت اصولی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی 910 مگاواتی دزفول در شهریورماه 1395 از سوی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی صادر شد .
حبیب اله آصفی افزود:این نیروگاه در زمینی به مساحت 50 هکتار به منظور تامین برق پایدار موردنیاز استان خوزستان و شبکه سراسری با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.
وی افزود:این نیروگاه شامل 2 واحد گازی هر یک به ظرفیت 305 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 300 مگاوات بوده و مطابق با آخرین تکنولوژی تجاری دنیا احداث خواهد شد .
وی ادامه داد:حجم سرمایه گذاری این پروژه ملی بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال برآورد می شود که توسط شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و شرکا و از محل خط اعتباری ایتالیا انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد:مدت زمان اجرای این پروژه طبق قرارداد احداث نیروگاه 36 ماه می باشد و اولین واحد گازی آن ظرف مدت 26 ماه به بهره برداری می رسد.
فرماندار ویژه دزفول ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی که همکاری لازم را برای کلنگ زنی این پروژه داشتند گفت:در چهار چوب اقتصاد مقاومتی امروز شاهد کلنگ زنی نیروگاه 910 مگاواتی دزفول هستیم که با همکاری شرکت OTC یونان و فایناس ایتالیا ساخته می شود .
وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه بخشی از مشکلات کشور و استان خوزستان در زمینه انرژی مرتفع شود.
آصفی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ها و محدودیت های مناطق محروم دزفول نیز اشاه کرد و گفت:در مدت سه سال گذشته با پیگیری انجام شده 240 هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش های مختلف فولاد،پالایشگاه ،لوله سازی و سایر بخش ها در دزفول سرمایه گذاری شد.
وی صادرات سالانه 100 میلیون شاخه گل و حدود سه میلیون تن سبزی وصیفی که عمده آنها به مسکو صادر می شود را از دیگر ظرفیت های شهرستان دزفول دانست و گفت:تاکنون محصولات دزفول به نام آستارا به روسیه و کشورهای عربی صادر می شد اما از امسال با راه اندازی گمرک و اقدامات انجام شده محصول تولید دزفول به نام این شهرستان وارد بازار روسیه می شود.
آئین کلنگ زنی نیروگاه 910 مگاواتی دزفول با حضور معاون وزیر نیرو،استاندار خوزستان ،سرمایه گذاران خارجی و مسئولان محلی و استانی برگزار شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

نظر شما