شناسهٔ خبر: 22021549 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نیروگاه 910 مگاواتی دزفول نخستین نیروگاه خوزستان است که با فایناس خارجی ساخته می شود

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه 910 مگاواتی سیکل ترکیبی دزفول در جمع خبرنگاران افزود:نیروگاه 910 مگاواتی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه 910 مگاواتی سیکل ترکیبی دزفول در جمع خبرنگاران افزود:نیروگاه 910 مگاواتی دزفول با سرمایه گذاری یک شرکت یونانی و فایناس ایتالیایی در مدت سه سال احداث و به بهره برداری می رسد.
وی همچنین افزود:عمده تولید برق در استان خوزستان برق نیروگاه های برقابی است که فقط در زمان پیک مصرف و ضرورت از آنها استفاده می شود و تلاش می شود آب موجود برای مصارف دیگر حفظ شود.
وی با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی استان به نسبت کم است گفت: این وضعیت تولید برق را ناپایدار می کند که این مسئله در شمال خوزستان شدیدتر است.
استاندار خوزستان گفت:با وجود طرح های بزرگ صنعتی در دست اجرا در شمال خوزستان به ویژه دزفول با وجود لوله سازی،کارخانه قند و پالایشگاه و اتلاف بالای انرژی لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا انرژی برق به صورت پایدار در استان و شمال خوزستان تامین شود.
شریعتی با بیان اینکه ساخت چنین نیروگاه هایی موجب توسعه استان و شمال خوزستان می شود ادامه داد:با پیگیری انجام شده نیروگاه 910 مگاواتی و 500 مگاواتی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انرژی مورد نیاز برای سالهای آینده تامین می شود و به سرمایه گذار برای تامین برق اطمینان خاطر می دهد.
استاندار خوزستان گفت:شمال خوزستان و شهرستان دزفول در زمینه صنعت فولاد و دیگر زمینه ها رشد خوبی داشته و سرمایه گذاران بسیاری در شهرک های صنعتی دزفول ورود کرده اند ولی زمانی این پروژه ها می توانند عملیاتی شوند که انرژی موردنیاز آنها تامین شود .
وی با بیان اینکه کارخانه قند دزفول بزودی احداث خواهد شد گفت:سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی در شمال خوزستان با ظرفیت های موجود سازگار نیست ولی با بهره برداری از نیروگاه های سیکل ترکیبی انرژی لازم برای این پروژه ها تامین و شاهد رشد در این مناطق خواهیم بود.
شریعتی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از نیروگاه 910 مگاواتی و نیروگاه 500 مگاواتی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در دزفول و همچنین سه نیروگاهی که در اندیمشک ساخته می شوند خوزستان دغدغه ای برای تولید و توزیع انرژی نداشته باشد .
استاندار خوزستان گفت:با بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی برای پیشرفت استان باید بیشتر تلاش کرد و خوزستان این ظرفیت را دارد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

نظر شما