شناسهٔ خبر: 22021219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

آوج باید به یکی از قطب های گردشگری مطرح در کشور تبدیل شود

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: آوج با داشتن ظرفیت های گردشگری فراوان باید به یکی از قطب های مطرح این حوزه در کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان آوج افزود: شهر آوج و آبگرم ظرفیت های گردشگری بسیار زیادی دارد و سفرهای شهرستانی خود به این مناطق را برای بررسی وضعیت شهرستان ها و تصمیم گیردی در خصوص مشکلات آنها به زودی انجام خواهیم داد.
وی اضافه کرد: بنده به نگاه توسعه منطقه ای اعتقاد دارم و معتقدم توسعه منطقه ای باید در درون استان صورت گیرد و نباید خود را تنها به مرکز متمرکز کرد.

** آوج به توسعه زیرساخت ها از جمله بیمارستان نیازمند است
فرماندار آوج نیز در این دیدار گفت: آوج با جمعیت بین 40 تا 100 هزار نفر که در هر فصل متغییر است و 70 درصد انرا جمعیت روستا نشین تشکیل می دهند از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برخوردار است.
علی اکبر سلیمانی ادامه داد: آوج با 300 آثار تاریخی و فرهنگی از ظرفیت گردشگری بسیار خوبی برخوردار است و با وجود داشتن چشمه های آبگرم می تواند به عنوان قطب گردشگری معرفی می شود.
وی با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: مستقر نشدن بسیاری از دستگاه ها در شهرستان، گستردگی شهرستان و کوهستانی بودن کار خدمت رسانی را در آوج با مشکل مواجه ساخته است.
سلیمانی افزود: تنها شهرستانی که هنوز بیمارستان ندارد هستیم و بیمارستان رزن همدان و تاکستان در استان نیز امکانات چندانی برای خدمات رسانی به مردم شهرستان ما ندارند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در سال گذشته یک هزار و 400 نفر سهمیه اشتغال ما کاملا محقق شد و امسال نیز 970 نفر سهمیه اشتغال شهرستان است که نصف این رقم تاکنون محقق شده است.
فرماندار آوج افزود: مشکل منابع طبیعی،بررسی نشدن طرح هادی روستاهای شهرستان،توسعه نیافتن شهرک صنعتی این شهرستان،نبود هماهنگی بانک ها در اعطای تسهیلات و فقدان هماهنگی دستگاه ها در تمشیت امور و کمبود زیرساخت های عمرانی و رفاهی از دیگر مشکلات این شهرستان هستند.
وی افزود: تاکنون 60 درصد روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده اند که با توجه به سردسیر بودن منطقه باید برای باقی روستاها نیز چاره اندیشید و تکمیل گردنه آوج-رزن نیز از محل بودجه ملی آغاز شده است.
سلیمانی در پایان افزود: همدلی،همکاری و صمیمیت ویژه میان مسئولان و مدیران وجود دارد که تحت لوای این صمیمیت برای توسعه شهرستان به شکل جدی اقدام می کنیم.
شهرستان آوج به مرکزیت آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

نظر شما