شناسهٔ خبر: 22021165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از اردکان، بهاباد، مهریز ، یزد و ابرکوه(30)

یزد- ایرنا- ضرورت سرمایه گذاری شرکت تعاونی همیاران روستایی در میراث فرهنگی اردکان ، حمایت از نیروی انتظامی حمایت از نظام است، توسعه ورزش سدی در برابر ناهنجاری هاست ، کشف 1.5 میلیارد دام قاچاق در ابرکوه و کشف 169کیلوگرم مواد مخدر از جمله خبرهای روز پنجشنبه استان یزد است.

صاحب‌خبر -

فرماندار اردکان پیشنهاد داد: سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری در اولویت کار شرکت تعاونی همیاران روستایی قرارگیرد.
هادی مقیمی روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی شرکت همیاران روستایی اردکان با تجلیل از تلاش‌های انجام شده در این شرکت افزود: سرمایه‌گذاری در بخش تولید آهک صنعتی اردکان، که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری دهیاری‌های کشور است ، می‌تواند به عنوان یک الگو به سایر دهیاری‌ها معرفی شود.
وی با اشاره به کاهش درآمد دهیاری‌ها به‌دلیل تغییر قانونی در توزیع مالیات بر ارزش افزوده، مشارکت دهیاری‌ها و سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی را مهم دانست و تصریح کرد: این اقدام، نشان از آینده‌نگری و دوراندیشی روستاها برای ایجاد یک درآمد پایدار برای توسعه همه‌جانبه است.
فرماندار اردکان گفت: در فاز اول سرمایه‌گذاری، تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و... صورت گرفت و فرصت برای راه‌اندازی فازهای بعدی کارخانه فراهم شده است.
وی بیان کرد: شهرستان منابع متعدد تاریخی دارد.افزود: این شرکت می‌تواند با ورود به این حوزه‌ها، ضمن سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی، زمینه رونق گردشگری و ایجاد اشتغال روستایی و شهری را مهیا سازد.
وی مجموعه پردیسان اردکان، قلعه تاریخی خرانق و بافت تاریخی عقدا را از مهم‌ترین پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری و رونق بوم‌گردی دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به افق خوب ترسیم‌شده برای گردشگری استان یزد و نیز بهره‌گیری از تجربه شهرستان‌های دیگر، این طرح‌ها در اولویت سرمایه‌گذاری این شرکت قرار گیرند.
مقیمی پیشنهاد کردکه برای رونق پایدار بخش‌های مختلف شهرستان، توسعه شرکت آهک صنعتی، پروژه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری در بخش‌های جوارمعدنی و صنایع پایین‌دستی فولاد در دستور کار مجمع قرار گیرد.
همچنین محمدعلی اشرف‌پور مدیرعامل شرکت همیاران روستایی های اردکان به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت، گردش مالی، سرمایه‌گذاری‌های صورت‌ گرفته و... پرداخت و در پایان، بازرسان اصلی و علی‌البدل مجمع با آرای اعضا انتخاب شدند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از نیروی انتظامی حمایت از نظام است و نمایندگان مجلس به عنوان سرباز نظام وظیفه خود می داند، از آنها حمایت کند.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس ، محمدرضاصباغیان در دیدار با فرمانده انتظامی بهاباد با قدردانی از تلاش ها در برقراری نظم و امنیت گفت: پلیس امروز پلیس ولایت مدار با بصیرت، متفکر و حافظ امنیت مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.
وی با اشاره به خدمت صادقانه کارکنان پلیس در شهرستان محروم و دورافتاده بهاباد خاطر نشان کرد: با چنین خدمتی ناجا توانسته سطح تعامل خود با دستگاه های دولتی، غیردولتی و اقشار مختلف اجتماعی را تعمیق سازد و زمینه ارتباط تنگاتنگ با مردم را به وجود آورد.
نماینده مردم مهریز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت امنیتی کشورهای مختلف گفت: امنیت شور مدیون زحمات پلیس است ، چرا که کارکنان انتظامی همواره در تمامی مراسم ها و در مواقع حساس حضور داشته و از خطوط قرمز نظام دفاع می کنند و در شهادت برای آنها باز است.
همچنین سرهنگ مهدی رحیم زاده ، فرمانده انتظامی بهاباد گفت: اولویت کاری پلیس تامین نظم و امنیت است و با استفاده از تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا گام برداشته و
در همه حال برای ایجاد امنیت مطلوب آماده است.
وی افزود: پلیس با تمام توان و حضور خود در عرصه های مختلف نشان داد که با بصیرت کامل در جامعه و در اجرای ماموریت های محوله به خوبی ایفای نقش کرده است.
مرکز شهرستان 30 هزار نفر بهاباد در 180 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

**
امام جمعه مهریز گفت: ورزش برای سلامتی اقشار مختلف مردم و جوانان یک ضرورت است و برای تحقق آن به فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی درست و به موقع نیاز هست و سدی در برابر ناهنجاری های اجتماعی است.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز پنجشنبه در دیدار کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز افزود: تامین سلامتی و نشاط برای مردم و جوانان کاری مهم و ضروری است و نقس مهمی در مقابل آسیب های فرهنگی و اجتماعی دارد.
وی ادامه داد: باید زمینه حضور مردم در رشته های مختلف ورزشی فراهم شود و در این ارتباط تمام نهادهای فرهنگی و تبلیغی با اداره ورزش و جوانان همکاری کنند.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: با گسترش ورزش در میان اقشار مختلف مردم شاهد جامعه ای پویا ، با نشاط و فعال خواهیم بود و موجب پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی است.
محی الدینی توجه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی را مهم ذکر کرد و از افتخار آفرینی جوانان ورزشکار شهرستان در رشته های مختلف در سال های گذشته قدردانی کرد.
همچنین محمد حسن زارع رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز در خصوص وضعیت ورزش و اماکن موجود ورزشی شهرستان گزارشی ارائه و فرهنگ سازی در بین خانواده ها و اقشار مختلف جامعه را خواستار شد.
هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهرماه آغاز شده است.

**
فرمانده انتظامی ابرکوه گفت: 24 ساعت گذشته با توقیف 2 دستگاه کامیون ولوو ، 112 راس گوسفند و گاو بدون مجوز دامپزشکی به ارزش 1.5میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ علیرضا صالحی افزود: دام های کشف شده 96 راس گوسفند و 16 راس گاو بود که در این ارتباط 2 متهم بازداشت شد.
وی اضافه کرد: شهروندان چنانچه اطلاعاتی در خصوص اماکن توزیع قاچاق دارند، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب یزد قرار دارد.

**
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر یزد گفت: در 24 ساعت گذشته 169 کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودروی عبوری در این استان کشف شد و سه نفر متهم بازداشت شدند.
به گزارش عصر روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا، افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر هنگام کنترل خودروهای عبوری و بازرسی از یک دستگاه و وانت نیسان این محموله را کشف کردند.
7544*7536*2047*خبرنگاران: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما