شناسهٔ خبر: 22021137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین: رسانه ها نقش موثری در توسعه کشور دارند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین افزود: در جامعه یکسری فرهنگ ها و شبه فرهنگ ها شکل گرفته اند که مانع توسعه می شوند و لازم است رسانه ها برای تغییر آنها ورود پیدا کنند و حداقل گروه های مرجع را در خصوص آنها آگاه کنند.
وی اظهار کرد: همچنین انتظار می رود رسانه ها به مباحث عمومی از جمله مسایل زیست محیطی، آسیب های اجتماعی و نیازها و مشکلات مردم در شهرها و روستاها بیشتر بپردازند.
زاهدی ، از ایرنا به عنوان با سابقه ترین خبرگزاری کشور و رسانه ای سرآمد یاد کرد و گفت: برخورداری از خبرنگاران توانمند و ثبات نیرو از نقاط قوت این رسانه به شمار می رود.
استاندار قزوین کارکرد رسانه ها در رشد و پیشرفت هر منطقه را یادآور شد و اضافه کرد: عینک بدبینی برخی رسانه ها مانع از توسعه می شود.
وی به موضوع سیاه نمایی در بعضی رسانه ها اشاره کرد و گفت: برخی مطبوعات و خبرگزاری ها در پوشش رخدادها و انعکاس مطالب تنها به نقاط منفی یک منطقه و یا استان اشاره می کنند و با این کار خود موجب دلسردی سرمایه گذاران و خروج سرمایه ها شده و در نتیجه مانع توسعه می شوند.
وی ادامه داد: در دوره خدمتم دراستان سیستان و بلوچستان در دهه 60 این نکته را به اصحاب رسانه متذکر شدم و از اینکه تصویر خوبی از این استان مخابره نمی شد و نکات مثبت این سرزمین به مردم معرفی نمی شد، گله کردم.
استاندار قزوین با بیان اینکه طرفدار شفافیت در امور و نقد سازنده است، افزود: اما گاهی اوقات برخی موارد به گونه ای در رسانه ها منتشر می شود که ممکن است به سود منطقه و استان نباشد و به روند توسعه ضربه بزند.
زاهدی با بیان اینکه بروز چنین رفتارهایی از رسانه ها اشتباه است و باید از آن پرهیز کرد، ادامه داد: البته ایرنا به عنوان یک رسانه حرفه ای دچار چنین اشتباهاتی نمی شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه فضای رسانه ای استان را خوب، فعال و پرتحرک دیده ام، خاطرنشان کرد: از انتقاد سازنده و به جای رسانه ها ناراحت نمی شوم و آنرا کمک به خود برای مدیریت بهتر امور و کار می دانم.
وی از کار خبر و رسانه به عنوان حرفه ای حساس یاد کرد و گفت: گاهی اوقات انتشار یک خبر نادرست و اشتباه می تواند مشکلات عمده و عدیده ای را ایجاد کند و حتی در صورت اصلاح یا حذف آن خبر نیز نمی توان عواقب آنرا برطرف ساخت و یا کنترل کرد.
استاندار قزوین با اشاره به فضای مجازی و حجم بالا و گسترده انتشار و بارگذاری مطالب در این فضا افزود: این مساله کار رسانه های حرفه ای همچون ایرنا را سخت می کند چرا که خبرنگاران این رسانه دارای شناسنامه، باید از یک سری اصول کاری و حرفه ای پیروی کنند اما رقبای آنها در فضای مجازی با محدودیتی روبرو نیستند.
وی بر لزوم تقویت نگاه و رویکرد تخصصی در رسانه های محلی تاکید کرد و افزود:خبرنگاران بسیاری از رسانه های محلی این حرفه را یک ایستگاه موقت و نه حرفه ای می دانند اما در استان قزوین توانمندی های خوبی در حرفه خبرنگاری وجود دارد که بر تقویت آنها تاکید و توصیه می کنم چرا که این موضوع می تواند به پیشبرد بهتر اهداف و امور استان کمک کند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنانش؛ انتظاراتش از رسانه ها را برشمرد و گفت: ما نمی خواهیم رسانه ها تنها به نقاط مثبت بپردازند اما انتظار داریم کارها و خدمات دولت را منتشر ساخته و به مردم معرفی کنند و با انتشار گزارش های مناسب و نقدهای سازنده و منصفانه خود به بنده و سایر مدیران برای حل مسایل و مشکلات استان کمک کنند.
استاندار قزوین در قسمت دیگری از سخنانش گفت: اجرای برنامه های کشور از جمله چشم انداز 1404، برنامه ششم و سایر اسناد و قوانین در دستور کار قرار دارد و اینگونه نیست که استاندار برنامه جدید و مجزایی بدهد ولی شیوه اجرای این برنامه ها بسیار مهم است و در این خصوص دیدگاههای خاصی دارم
زاهدی با اشاره به تدوین برنامه های کشور در اسناد بالادستی، افزود: ما مجری این برنامه ها هستیم و در روش ها و شیوه های رسیدن به اهداف تعیین شده دارای برنامه هستیم که این مهم در نشستس با حضور مسئولان تمامی رسانه ها تبیین خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از ایرادهای مدیریتی این است که برای آینده بلند مدت خود برنامه ای نداریم و بیشتر برنامه های خود را کوتاه مدت درنظر می گیریم، اظهار امیدواری کردکه با اصلاح روشها و تربیت مدیرانی آینده نگر و برنامه محور بتوان به موفقیت های بیشتری برای اداره کشور و استان دست یافت.
علی حیدر شاه حسینی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین نیز گزارشی از سیاست ها و برنامه های این رسانه و نیز موفقیتهای حاصل شده به ویژه در فضای مجازی ارائه کرد.
6101*3013 خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما