شناسهٔ خبر: 22020993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کاوه سماک‌باشی:

بازی در نقش‌های ارزشی را می‌پسندم

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به لحاظ سلیقه، بازی در کارهای دفاع مقدسی و ارزشی را بیش از دیگر کارها دوست دارم، چون این تولیدات را نوعی ادای دین می‌دانم.

صاحب‌خبر -
کاوه سماک‌باشی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره کارهای جدیدش چنین اطلاع‌رسانی کرد: بعد از بازی در چند پروژه سینمایی و تلویزیونی فعلاً مشغول بازی در کاری نیستم و انتظار می‌کشم تا فیلمنامه خوب برای بازی به من پیشنهاد شود، البته آثاری برای نقش‌آفرینی به من ارجاع می‌شود، اما به دلیل کیفیت نه‌چندان مناسب نقش، بازی در آنها را نمی‌پذیرم. برای مثال چندی پیش دو فیلم سینمایی را به دلیل مناسب نبودن نقش و یک سریال را به دلیل عدم توافق مالی رد کردم.

وی افزود: به عنوان یک بازیگر دوست ندارم به هر قیمتی جلوی دوربین روم، بلکه بیشتر می‌پسندم نقشی را انتخاب کنم که جدا از داشته‌های فنی که شرطی مهم است به لحاظ معنایی نیز غنای لازم را بهره برده باشد. برای مثال فیلم «اشنوگل» را مثال می‌زنم که در آن بازی کردم. این کار درباره شهدای غواص بود به همین دلیل لذت حضور در آن را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

این بازیگر درباره فیلم‌هایی که هم‌اکنون آماده پخش دارد نیز بیان کرد: فیلم سینمایی «سرگشته» عنوان کاری به کارگردانی سهیل سلیمی است که تهیه آن را محسن علی‌اکبری بر عهده دارد. این فیلم ارزشمند به موضوعاتی چون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازد، همچنین در این کار به نوعی به جنایات داعش نیز پرداخته می‌شود.

سماک‌باشی در پایان بیان کرد: سریال «گلریزان» و «یلدا» دو مجموعه تلویزیونی دیگر است که از من آماده پخش بوده و تله‌فیلم‌های «آشیانه در باد»، «آخر قصه» و «رکب» عنوان دیگر کارهای آماده پخش من است.

نظر شما