شناسهٔ خبر: 22020930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مجموع درآمد سالانه بنادر هرمزگان افزون بر یک هزار و 600 میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار با محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با توجه به این درآمد، از سازمان بنادر و

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار با محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با توجه به این درآمد، از سازمان بنادر و دریانوردی خواستاریم به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی ادامه داد: سازمان بنادر با توجه به درآمد مناسب بنادر هرمزگان ، پروژه‌هایی را جهت ارائه خدمات در بخش‌های مختلف در این استان اجرا کند.
استاندار هرمزگان خواستار توجه بسیار به اشتغال نیروهای بومی و ماندگار در بنادر هرمزگان شد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا آئین‌نامه استفاده از کالای ته‌لنجی در هرمزگان نیز اجرا شود.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های مردم در هرمزگان با توجه به شرایط جغرافیایی این استان با بنادر و دریانوردی مرتبط است و بیش از 54 درصد صادرات و واردات کالا در کشور از طریق بنادر هرمزگان صورت می‌گیرد.
همتی خواستار توسعه بنادر با قدمت این استان همچون بندرلنگه و بندرتیاب شد و افزود: نیاز است بنادر موجود در شهرستان‌های ساحلی هرمزگان به طور متوازن توسعه یابند تا تخلیه و بارگیری کالا و فعالیت‌های تجاری در این بنادر توزیع شود.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: همچنین با توجه به گسترده بودن فعالیت‌های بنادر و دریانوردی در هرمزگان درخواست داریم در صدور مجوزها در این حوزه اختیارات بیشتری به استان واگذار شود.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال از جمله بندر شهید رجایی ، شهید باهنر ، بندرلنگه، جاسک ، تیاب ، کرگان ،کلاهی ، آفتاب ، کیش ، جوادالائمه ، هرمز و ابوموسی می باشد.
در این میان از بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری ایران نام برده می شود که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود 100 میلیون تن کالا، به ‌تنهایی بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده ‌دارد و همچنین بیش از 85 درصد کالاهای کانتینری کشور در این بندر جا به جا می شود.
مجتمع بندری چند منظوره شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران می باشد و توان پهلوگیری کشتی های بزرگ پاناماکس با ظرفیت بیش از 12هزار کانتینر را دارد.
این بندر از سال 64 فعالیت خود را در غرب بندرعباس آغاز کرد و هرسال بر توسعه آن افزوده شده به طوری که درسالهای اخیر به منطقه ویژه شهید رجایی و دروازه طلایی ایران معروف شده و ضمن ارتباط بندری با 80 بندر معروف جهان در برنامه دوره ای تخلیه و بارگیری کالاهای کانتیری دنیا قرار دارد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار:خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

نظر شما