شناسهٔ خبر: 22020921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نشست گروه 7 تحت‌الشعاع شبه‌نظامیان خارجی و داعشی‌های بازگشته

تهدید شبه‌نظامیان خارجی و فراری داعش از رقه سوریه برای اجرای حملاتی تازه علیه غرب، نشست وزرای کشور گروه هفت در ایتالیا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست دو روزه گروه هفت که از امروز (پنجشنبه) در جزیره ایسکیا در ایتالیا کار خود را آغاز می‌کند، چند روز پس از آن است که نیروهای تحت حمایت آمریکا کنترل کامل پایتخت خلافت خودخوانده داعش، رقه را آزاد کردند.

گمان می‌رود بسیاری از شبه‌نظامیان خارجی در چند ماه گذشته از آن خارج شده باشند اما کارشناسان می‌گویند آنهایی که مانده‌اند ممکن است به امید رسیدن به اروپا و گرفتن انتقام به سمت ترکیه حرکت کنند.

ده‌ها هزار شهروند از کشورهای اروپایی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به سوریه و عراق سفر کردند تا در کنار داعش بجنگند و کسان بسیاری هم بوده‌اند که به کشورهای مبدا بازگشتند و با اجرای حملاتی جان ده‌ها تن را گرفتند.

فرانسه که حدود ۱۰۰۰ تن از اتباعش در میان تروریست‌های داعش حضور دارند، جزو کشورهایی که بیشترین میزان جذب به داعش را داشته و اخیرا اعلام کرد که کشته شدن تروریست‌ها در همان میادین نبرد "بهترین حالت" خواهد بود.

وزرای کشور عضو گروه هفت عصر امروز وارد ایتالیا می‌شوند و جلسات کاری آنها از جمعه آغاز می‌شود. در این جلسات همچنین دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت، جولیان کینگ، کمیسیونر امنیت اروپایی و یورگن استاک، دبیرکل اینترپل شرکت خواهند داشت. همچنین قرار است برای اولین بار نمایندگانی از شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، فیس‌بوک و توئیتر هم در جلسات حاضر باشند.

نظر شما