شناسهٔ خبر: 22020523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

غرب‌گرایان داخلی معتقدند برای بهبود وضع‌ اقتصادی ‌باید با ‌"کدخدا" ساخت‌

R7854/P1377/S6,62/CT11

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه غرب‌گرایان داخلی معتقدند برای بهبود وضع اقتصا‌دی و جلوگیری از نابودی و جنگ باید با ‌"کدخدا" ساخت، گفت: ‌غربی‌ها ایرانی‌ها را به خوبی می‌شناسند اما هنوز برخی اصلاح‌طلبان در خواب هستند.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدجواد لاریجانی در سی‌و‌سومین نشست "انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا" که در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد استان قم برگزار شد با اشاره به ‌پروژه نفوذ و توسعه پایدار در جمع طلاب، علما و اساتید حوزه علمیه قم اظهار داشت: از بزرگ‌ترین نعمات الهی هدایت و در رأس آن ولایت است که خداوند لطف کرد و این نعمت را بر ما ارزانی داشت.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد آوردن ولایت در کنار نماز، حج، زکات و روزه‌ افزود: ولایت از مباحث نظری دین جدا شده و در کنار مباحث اصولی و عملی زندگی بشر قرار می‌گیرد.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه ولایت چهار اصول اصلی دارد، از مشروعیت به عنوان رکن نخست نام برد و تصریح کرد: ‌‌باید رکن مشروعیت را بدانیم و‌ در آن سهل‌انگاری نکنیم چرا که نبودن این مسئله اساسی نماز و روزه را باطل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه معاویه خلیفه قدری در امر مشروعیت بود، تأکید کرد: این در حالی است که تفکر حسینی و عاشورایی می‌گوید من آمده‌ام دین و سنت جدم ‌که همانا امر به‌ معروف و نهی از منکر  است را ‌اقامه کنم.

وی با بیان اینکه ‌شعار سند 2030 ‌مبارزه با سیطره خشونت و فقر در دنیاست، ادامه داد: ‌این شعار بسیار شیرین است و حتی مارکسیست‌ها هم با این شعار شیرین توانستند سال‌ها بر گوشه‌ای از جهان حکومت کنند.

لاریجانی با بیان اینکه طبق سند 2030 باید اساس آموزش‌ و پرورش ‌تغییر کند، تصریح کرد: ‌در کل سند 2030 در دنیا اعتبار زیادی ندارد و کشورهای مهم دنیا هم به آن هیچ توجهی نکردند، اما روشنفکران ما که معمولاً صد سال از قضایا عقب‌تر‌ند آن را حلوا حلوا کردند.

وی با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر را در این سند فضولی دانسته‌اند، اضافه کرد: تسامح با دیگران و حساسیت به دین که می‌گوید هر که می‌خواهد حجاب داشته باشد هر که می‌خواهد نداشته باشد از جمله مستندات این سند است.

وی با بیان اینکه می‌خواهند ایرانی سکولار بسازند چون از حکومت اسلامی می‌ترسند، تأکید کرد: از دید آن‌ها سکولاریسم در سینه‌های فرزندان‌مان که عشق امام حسین(ع) دارند باید از کودکی پایه‌گذاری شود و اسم آن را توسعه پایدار گذاشته‌اند و این سند برای این درست‌ شده که یک جهانی‌سازی کامل برای سیطره سکولار صورت بگیرد.

لاریجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه تاریخی بزرگی بود که از آن دو جریان اجتماعی به راه افتاد، گفت: ‌‌نخستین جریان تجربه ملت ایران با بنای یک نظام مدنی و سیاسی در جامعه بر اساس اسلام و اهل‌بیت(ع) بود و ‌در کنار آن جریان‌ نهضت بیداری اسلامی در کشورهای خارجی است.‌

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان حتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار نوشتند کسانی که معتقدند با اسلام می‌شود کشور را پیشرفته کرد مصداق این بوده که کسی ادعا کند با دوچرخه می‌توان به ماه رسید، افزو‌د: ‌در مکتب اهل‌بیت(ع) احکام اسلام همیشه تازه است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها ‌تلقی سکولار از اسلام دارند، گفت:‌ در مکتب اسلام و اهل‌بیت دین و سیاست از هم جدا نیست اما سکولارها ‌هر روز در روزنامه‌هایشان ‌سکولار را ترویج می‌کنند.‌

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه در ‌روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های اصلاح‌طلبان ‌کسی که علیه دین و روحانیت حرف زده باشد حلوا حلوایش می‌کنند و اگر ‌علیه آن‌ها حرف بزند‌ بایکوت می‌شود، اظهار داشت: ‌آن‌ها همین رفتار را با هنرپیشه‌هایی که ظاهر ضداسلامی ‌دارند هم انجام می‌دهند و دیگر رسوا شده‌اند که هدفشان چیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تأکید بر اینکه سمت خدا را باید براساس بصیرت برویم، تصریح کرد: اما این بصیرت رها نیست و بر اساس تفقه در دین است که امام کاظم (ع) ‌در هیم زمینه فرمودند "تفقه چراغ بصیرت است" که این نشان می‌دهد بصیرت در مکتب اهل‌بیت از فقه در دین عبور می‌کند و تفقه در دین‌ هم من‌درآوردی نیست.‌

این نظریه‌پرداز سیاسی با بیان اینکه ‌"ولایت" یعنی "مرید امام زمان (ع) باشیم"، خاطرنشان کرد: همان امام زمان (ع) که به ما تعلیم فرمودند که باید در دوران غیبت به چه شخصی رجوع کنیم اما وقتی ما آن را هم کنار می‌گذاریم و پیروی از امام زمان (ع) از بصیرت مبتنی بر فقاهت عبور می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه عده‌ای اصلاح‌طلب مقاله نوشتند حکم قصاص خشن است و برای جامعه عرب‌ها فقط خوب بود، تصریح کرد: اسلام مکتبی جهان‌شمول بوده و عرب و عجم هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه این‌ها چاله‌های سیاسی فکری‌اند که باید به آنها پرداخته شود چرا که فضایی نیستند، ‌افزود: چالش دوم ما چالش تمدنی بوده که ‌مسئله حیاتی ‌و بسیار جدی است.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: متفکران غربی که ‌امروز با اسلام مشکل‌دارند، همان‌هایی‌اند که در سال 1945 به آن‌ها آموخته شد مواظب زنده شدن اسلام باشند و اسلام هم با جمهوری اسلامی حیات دوباره گرفت و عالم از نور آن پر شد‌.

لاریجانی با بیان اینکه نگرانی غرب از ‌انقلاب اسلامی نیست، تصریح کرد:‌‌ در دید سیاستمداران و برنامه‌ریزان غربی انقلاب اسلامی ایران ‌آغاز زنده شدن اسلام است و لذا اعلام کردند ‌باید این بیداری را در نطفه خفه کنیم که نتوانستند و هر مقداری که توفیقات انقلاب اسلامی ‌بیش‌تر می‌شد آن‌ها جری‌تر می‌شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه غرب‌گرایان داخلی معتقدند برای بهبود وضع اقتصا‌دی و جلوگیری از نابودی و جنگ باید با ‌"کدخدا" ساخت، گفت: ‌غربی‌ها ایرانی‌ها را به خوبی می‌شناسند اما هنوز برخی اصلاح‌طلبان در خواب هستند.‌

وی با بیان اینکه بر‌خی اصلاح‌طلبان گفتند‌ مگر می‌شود با اسلام کهنه مملکت مدرن ‌ساخت‌؟، گفت: ‌مملکت مدرن و پیشرفته‌ در کشور ساخته شد و ‌به کشوری‌ تأثیرگذار در منطقه تبدیل شده‌ایم که سیاست‌ها را مشخص می‌کند، اما ‌سیاست‌های اصلاح‌طلبان ‌انرژی هسته‌ای و پیشرفت ایران را به باد داد.

لاریجانی با بیان اینکه در برجام برای تاثیرگذاری ‌بر پیشرفت‌های ایران مذاکره کردیم، تصریح کرد: بعد از برجام ‌صنعت هسته‌ای ایران ‌در معرض نابودی قرار گرفت چون ‌عده‌ای فکر کرد‌ند اگر بخواهیم چرخ اقتصادمان بچرخد باید چرخ سانتریفیوژها از کار بیفتد.‌

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تأکید کرد: چرت‌وپرت‌گویی‌های ترامپ مهم نیست چرا که تمام ‌کارهایی که در زمان ترامپ‌ انجام می‌شود در زمان اوباما هم انجام می‌شد و حالا ترامپ با ادبیات چاله‌میدانی وارد عرصه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما