شناسهٔ خبر: 22020412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

لاریجانی: سند ۲۰۳۰ به‌دنبال سکولاریزه است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر،  محمدجواد لاریجانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در سی و سومین نشست «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا» که در سالن اجتماعات شهید آوینی قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به مفاد سند ۲۰۳۰ یونسکو، آن را به عنوان سندی پیش افتاده دانست و گفت: شعار این سند فریبکارانه است که با عنوان مبارزه با فقر بیان شده و این شعاری است که مارکسیست‌ها هم بدان قائل بودند و با همین شعار ۷۰ سال بر بخش‌هایی از جهان سیطره داشتند.

وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ در دنیا اعتبار زیادی ندارد، ابراز داشت: این سند به دنبال همراه کردن کشورهای دیگر در اهداف شومشان است و بسیاری از کشورهای دنیا به آن توجهی نکرده‌اند.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه برخی از روشنفکران ما بهای زیادی به این سند داده‌اند، گفت: کشور ما اسلامی و برگرفته از معارف اهل بیت(ع) است و به عنوان مثال فرهنگی مثل جهاد و شهادت طلبی در راه خدا از جمله آموزه‌هایی است که از کودکی در فرزندان ما شکل می‌گیرد در حالی که این سند چنین مسائلی را با عنوان طبیعی کردن خشونت برای کودکان یاد می‌کند و با آن مخالف است.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ مسائلی مانند امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان فضولی می‌داند و در مسائلی مانند دین هم قائل به شخصی بودن آن است، افزود: این‌ها می‌خواهند از کودکی این مسائل را به فرزندان آموزش دهند و این‌گونه می‌گویند آشنایی با مسائلی که آن‌ها مطرح می‌کنند موجب توسعه پایدار می‌شود.
لاریجانی با تأکید بر اینکه این سند در کل به دنبال یک جهانی‌سازی کامل برای سیطره تفکر سکولار بر آن است ابراز کرد: نظام ما نظامی اسلامی است که بر اساس آموزه‌های اسلام و اهل بیت(ع) شکل گرفته و اهداف این نظام هم بر این اساس پیش می‌رود.

اسلام قدیمی نمی‌شود
وی در ادامه اسلامی بودن نظام را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در برابر تفکر اسلامی بودن و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) از همان ابتدا چالش‌های فراوانی مطرح بود که یکی از این چالش‌ها مطرح کردن این نکته بود که اسلام قدیمی است و با آن نمی‌توان جامعه را توسعه داد و پیشرفت کرد و عده‌ای در دوران اصلاحات در این باره مقاله نوشتند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه اسلام قدیمی نمی‌شود و احکام آن همیشه تازه است اظهار داشت: برخی دیگر این چالش را مطرح کردند که اسلام باید به مسائل خصوصی بپردازد و زندگی اجتماعی را باید عرفی اداره کرد و اصلاحات هم به این تفکر آلوده و به نوعی سکولار بود.

وی با تأکید بر این مطلب که در مکتب اسلام دین از سیاست جدا نیست و بین این دو فاصله‌ای وجود ندارد، ابراز داشت: چالش سکولار کردن جامعه و شخصی بودن دین هنوز زنده است و در حال حاضر هم روزنامه‌هایی در کشور چاپ می‌شوند که بلندگوی سکولار هستند.

لاریجانی به فتنه ۸۸ هم اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸ هم به‌واسطه یک انحراف از دین و نفاق در عمل شکل گرفت که به دنبال آن خروج علیه امام عادل را به دنبال داشت و آنچه که درباره احمدی‌نژاد هم شکل گرفت همین مسئله است که اسلام وی مبتنی بر فقاهت نبود.

وی افزود: انسان دلش می‌سوزد این‌ها نیروهای خود ما بودند افرادی نبودند که از مریخ آمده باشند و یک انحراف کوچک باعث نفاق سیاسی شده و به دنبال آن خروج شکل گرفت.
معاون بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه چالش دیگر پیش روی نظام اسلامی این است که «اسلام مربوط به عرب‌ها بوده و مروج خشونت است»، ادامه داد: مکتب اهل بیت(ع) جهان شمول بوده و عرب و عجم ندارد و ما طی سی و چند ساله گذشته با توسل به همین اسلام در جهان رشد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: درباره خشونت طلب بودن اسلام و عرب بودن آن مقاله‌های بسیاری نوشتند و امروز با استفاده از فضای مجازی آن را در سطح عوامانه وارد خانواده‌ها کردند.

چالش تمدنی در برابر اسلام
لاریجانی چالش بعدی در برابر نظام اسلام را چالش تمدنی دانست و گفت: غربی‌ها در سال‌های بسیار دور با نوشتن کتاب‌های مختلف سعی داشتند سیاستمداران خود را از تمدن اسلام بترسانند و آن را به‌گونه‌ای مطرح کنند که باعث انحطاط غرب می‌شود.

وی ادامه داد: شکل‌گیری جمهوری اسلامی در منطقه آنها را از زنده شدن تمدن اسلامی ترساند و آنچه که آن‌ها را ترسانده انقلاب نبود بلکه زنده شدن تمدن اسلام است و هر میزان که توفیقات ما بیشتر شود حجم خصومت‌ها هم بیشتر می‌شود زیرا نگرانی آن‌ها این است که امپراطوری غرب تهدید می‌شود.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مورد دیگر چالش نظام را مسئله اقتصادی دانست و به برجام اشاره کرد و گفت: آن‌ها سعی کردند با برجام قل و زنجیری را بر نظام اسلامی بزنند تا سایر علوم هم که می‌توانست با انرژی هسته‌ای بالا بیاید در همان سطح پائین باقی بماند.

وی با تأکید بر اینکه تصور می‌کنند که برای چرخیدن چرخ اقتصادی باید چرخ سانتریفیوژها بایستد بیان داشت: این مسئله به نوعی کج فهمی است که حتی الآن هم هنوز برخی آن را باور دارند.

نمونه سخنان ترامپ در دوران اوباما هم وجود دارد
لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا افزود: آنچه که ترامپ انجام می‌دهد در زمان اوباما در حال انجام بود و در آن زمان هم فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها وجود داشت و تفسیرهای عجیب و غریبی از برجام می‌شود و حقوق بشر و موشک و چنین بهانه‌هایی هم وجود داشت و سخنان ترامپ چیز جدیدی نیست.

وی عدم توجه به توانایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه ما انرژی هسته‌ای‌مان باید متوقف شود و موشک‌های ما باید بی‌حرکت باشند تا سرمایه‌ها گذاران خارجی نترسند تا کسب و کار رونق پیدا کنند تفکر صحیحی نیست.
وی بر لزوم باور به نیروهای با استعداد و توانمند داخل کشور تأکید و ادامه داد: باید مسئله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند و در حال حاضر تنها به عنوان یک مسئله لقلقه زبان‌ها شده توجه بیشتری کرد و آن را به شکل عملیاتی درآورد.
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما