شناسهٔ خبر: 22020394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به همت خیران؛

افتتاح دو پروژه خدماتی و عمرانی در بیمارستان طالقانی مشهد

گروه اجتماعی: دو پروژه خدماتی و عمرانی در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت خیران سلامت، به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وب دا، محمد وجدانی، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ با قابلیت استقرار آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و  پروژه همراه سرا از جمله طرح‌هایی است که به همت خیران سلامت به بهره‌برداری رسیده است.
دکتر وجدانی ابراز کرد: این طرح‌ها در مساحت ۵۴۰ متر مربع و با هزینه‌ای بیش از ۹ میلیارد ریال ساخته شده است.
وی ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ به منظور ارائه خدمات در محور غرب مشهد را گامی اساسی در ارائه خدمات به مردم منطقه برشمرد و اظهار کرد: با افتتاح این پایگاه و استقرار آمبولانس‌ها و نیروهای اورژانس ۱۱۵ سرعت خدمت رسانی به بیماران به ویژه سانحه دیدگان حوادث جاده‌ای سرعت بیشتری می‌گیرد.
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد تصریح کرد: همراه سرای این مرکز نیز در قالب ۵ سوییت ساخته شده است و با توجه به اینکه در مرکز بیشتر بیماران حوادث جاده‌ای، به مدت طولانی بستری می‌شوند، ساخت این پروژه بسیار مهم و اثرگذار در ارائه خدمات رفاهی و آرامش روانی خانواده‌های بیماران است.
دکتر وجدانی به نقش خیران سلامت در توسعه و ساخت این بیمارستان از بدو تأسیس اشاره کرد و گفت: خیران سلامت نقش موثری در اجرای پروژه‌های مهم این مرکز داشته‌اند و با توجه به تهیه برنامه جامع بیمارستان، هر دو هفته یک بار نیز نشستی با خیران سلامت برگزار و نیازهای مرکز و پروژه‌های برنامه‌ریزی شده ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به همت خیران سلامت، پروژه مکمل پشتیبان برای استقرار بخش‌های قلب، مراقبت‌های ویژه و زنان در این مرکز آغاز شده است و تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال نیز برای آن هزینه شده است.
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد، به دیگر پروژه‌های در حال ساخت این بیمارستان اشاره کرد و گفت: پروژه کلینیک ویژه این مرکز، در زیر بنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب ۶۰ اتاق در حال اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی  به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: در این کلینیک علاوه بر راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی، خدمات پاراکلینیکی از جمله کولونوسکوپی، اندوسکوپی، ماموگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی ارائه خواهد شد.
دکتر وجدانی مرحله دوم پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه شامل ۵ اتاق عمل و ۲۷ تخت تحت نظر را از دیگر پروژه‌های مهم در حال اجرا در این مرکز برشمرد.

نظر شما