شناسهٔ خبر: 22020360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری تاکید کرد

لزوم توجه به ظرفیت مخاطب در نشر معارف دینی

نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری گفت: باید در نهادینه کردن دین، ظرفیت مخاطب را در نظر بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد مروی در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز با اشاره به رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن دین و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: برای نهادینه کردن دین در جامعه منابع سرشاری در اختیار ماست، اما این مهم است که بتوانیم با هنرمندی از این منابع غنی و سرشار در جهت دینداری جامعه استفاده کنیم. 

  

وی بیان کرد: اگر یک قطره از معارف دینی هنرمندانه و عالمانه مورد بهره‌مندی قرار گیرد، می‌تواند یک جامعه و امت را که تشنه حقایق و فضایل هستند سیراب کند. 

  

وی اضافه کرد: هنر مخاطب شناسی، بهره‌مندی از احسن‌القولی که قرآن بدان تاکید کرده، درک و شناخت سطح آگاهی مخاطب از جمله نکاتی است که همواره در نشر و بهره‌مندی معارف دینی همواره باید متوجه مبلغان دینی باشد. 

  

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری گفت: علمای ما همواره با در نظر گرفتن ظرفیت مردم و با بهره‌گیری از فقه، مردم را در جهت اقتصاد مقاومتی و پرهیز از وابستگی اقتصادی به دشمنان و وابستگی به محصولات داخلی که عزت جامعه را تامین می کنند، توصیه کرده‌اند. 

  وی بیان کرد: حکومت و نظام وظایفی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند اما این بدان معنی نیست که همه را بر عهده نظام بگذاریم، چون روحانیت هم وظایفی دارند، روحانیت نمی‌توانند بهانه کرده و خود را دست بسته احساس کند. 

مروی یادآور شد: ائمه در بدترین شرایط اجتماعی مبعوث شدند و ساختارهای غلط را بهانه نکردند و موفق هم شدند. 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه روحانیت فقط هشدار دادن نیست، مطرح کرد: آیا ما از تمام ظرفیت‌های تبلیغی‌ به نحو احسن در مبارزه با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم؟


انتهای پیام

نظر شما