شناسهٔ خبر: 22019996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

به قلم سردبیر

جاسوس بازی!

صاحب‌خبر - 1- قبول. هر چه مقامات و دستگاه‌های ذیربط گفتند همان است. سمعا و طاعتا.دری اصفهانی جاسوس است. هرچند همگی قبول دارند که او عضو اصلی تیم مذاکره کننده هسته ای نبوده ومعرفی شده است.از کجا بماند! اما بهرحال همینکه در کنار تیم
مذاکره کننده حضور داشته و از نزدیک شاهد برخی دیالوگ های حساس و مهم بوده می‌توانسته اطلاعاتی را عمدا و یا شاید سهوا درز دهد.ولی این دیگر قابل پذیرش نیست که مخالفان برجام و کسانی که کاسبی شان تعطیل شده اینگونه از حکم ها و اظهارات دستگاه های مرتبط و مسئول سوء استفاده نموده و «جاسوس بازی» راه بیندازند.
2-به دو نمونه ذیل نگاهی بیندازید...
الف)سایت جهان نیوز منتسب به علیرضا زاکانی رئیس کمیته ویژه بررسی برجام در مجلس قبلی :« عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده چهار جاسوس در تیم مذاکرات هسته ای فعالیت داشته‌اند، از کمیسیون امنیت ملی خواست به موضوع ورود کند.»
ب)روزنامه کیهان : «نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مفتوح بودن پرونده جاسوسی دری اصفهانی، بتن‌ریزی و نابودی رآکتور آب سنگین اراک را نتیجه جاسوسی این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای عنوان کرد.»
نخستین برداشت از چنین خبرهایی چیست؟ من می‌گویم؛ می‌توان نتیجه‌گیری کرد از اساس برجام حاصل یک زد و بند ناصواب میان یک گروه جاسوسی و نه تیم مذاکره کننده با قدرت‌های دنیا بوده است. بعید می‌دانم بتوان برداشت دیگری نمود.اتفاقا کسانی که اکنون در حال سوءاستفاده از حکم دستگاه مرتبط هستند در طول دو انتخابات مهم گذشته همین را می خواستند به مردم القا کنند؛ «ایها الناس !کل برجام مشکوک است».اما واقعیت چیست؟ اصلا مگر می شود پذیرفت تمام عقلای قوم معاهده‌ای را تایید و تمجید نموده اند که دست پخت یک تیم جاسوسی بوده است؟ حاشا و کلا. فلذا هدف این جماعت مشخص و محرز است. آنان دوبار امتحان کردند و نتوانستند تیم دیپلماسی روحانی را از چشم مردم بیندازند و حالا به دنبال امتحان راه دیگری هستند. اما الحق که این راه پرخطر است؛ خطر بدبینی به نظام. این موضوع را نباید دست کم گرفت. عوام در خلوت خود خواهند گفت این همه برو و بیا و مذاکره آخرش این بود؟ برجامی که دسترنج چندین جاسوس بوده است؟ جالب آنکه اینهایی که در حال دامن زدن به این ماجرا هستند ادعای دلسوزی برای انقلاب و نظام را دارند! آری؛ بیشتر از آنکه این روزها برجام مشکوک به نظر برسد دلسوزی این افراد مشکوک می آید.
3-دولت روحانی تمام می شود روزی.ظریف هم می رود. کسی باقی نمی ماند.کمااینکه خیلی ها رفتند و دیگر نشانی از آنان نیست.لیکن نظام برقرار است و می‌ماند. مردم هم «باقی» هستند.پس این دودی که آقایان ضد برجام راه انداختند در چشم نظام می‌رود نه شیخ دیپلمات. ای کاش آقایان می دانستند باید تمکین کرد به آنچه دستگاه قضا گفته؛ نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

نظر شما