شناسهٔ خبر: 22019985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری انتخابات «شورای هیئات مذهبی» یزد در 10 حوزه انتخابیه

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: پنجمین دوره انتخابات «شورای هیئات مذهبی» استان در روز 5 آبان‌ ماه جاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان، همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، پنجم آبان‌ ماه جاری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کارگر افزود: در حال حاضر یک هزار و 332 هیئت مذهبی دارای مجوز در استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه انتخابات، هر شهرستانیکه دارای 20 الی 50 هیئت مذهبی باشد، در شورای هیئات مذهبی پنج عضو اصلی و یک عضو علی البدل، شهرستان دارای 51 الی 150 هیئت، هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل و شهرستان دارای 151 تا 500 هیئت مذهبی 9 عضو اصلی و سه عضو علی البدل خواهند داشت.
کارگر گفت: این انتخابات در 10 شهرستان استان برگزار خواهد شد و  در مجموع 72 نفر در سطح استان به شوراها راه می یابند.
وی افزود: تاکنون در شهرستان اردکان 12 نفر، در ابرکوه 9 نفر، در بافق 8 نفر، در بهاباد 8 نفر، در تفت 18 نفر، در اشکذر 14 نفر، در خاتم 15 نفر، در مهریز 18 نفر، در میبد 19 نفر و در شهرستان یزد 26 نفر برای انتخابات این شورا ثبت نام کرده اند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: در مجموع و تا به امروز 147 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای هیئات مذهبی استان یزد کاندیدا شده اند.
وی یادآور شد: این انتخابات از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در 10 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد و زمان برگزاری انتخابات بنابر صلاحدید ستاد، تمدید خواهد شد.
حجت‌الاسلام کارگر از ثبت نام تشکل ها اعم از هیئات مذهبی، انجمن ها، مداحان و فرهنگی در سامانه طوبی خبر داد و گفت: بعد از ثبت نام در این سامانه افراد کد دائم دریافت می کنند و برگه فعالیت و مجوز آنها صادر می شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: افرادی که برای انتخابات شورای هیئات مذهبی کاندیدا می شوند باید در این سامانه ثبت نام کرده باشند.
کارگر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص هیئات بانوان نیز گفت: تعدادی از هیئت های مذهبی دارای مجوز در استان به بانوان اختصاص دارد و تعدادی از بانوان نیز برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند.

نظر شما