شناسهٔ خبر: 22019846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش 20 برابری دستگیری تروریست های وابسته به داعش در مالزی

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، مالزی در سال 2013 صرفا چهار تروریست وابسته با داعش را بازداشت کرد، اما این میزان در سال پس از آن به 59 نفر و در سال گذشته نیز به 109 نفر رسید.
'ایوب خان مایدین' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی به خبرنگاران رسانه های محلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 82 متهم به فعالیت های تروریستی در مالزی بازداشت شده اند و مطمئن هستم که تا پایان سال این تعداد افزایش می یابد.
بر اساس این گزارش از سال 2013 تاکنون بیش از 340 متهم به فعالیت های تروریستی در مالزی بازداشت شده اند.
'ایوب خان' در خصوص چرایی پیوستن مالزیایی ها به داعش معتقد است که گسترش ایدئولوژی های جهادی سلفی که در آن با تعبیر نادرست از آیه های قرآن کشتن غیرمسلمانان توجیه می گردد، به عنوان یک عامل باعث جذب مردم به افراط گرایی می شود.
به گفته وی، جذابیت اصلی برای مسلمانان به منظور پیوستن به داعش این است که آنها فکر می کنند پس از مرگ شهید محسوب می شوند و 72 فرشته نصیب آنها می شود.
این مقام مقابله با تروریسم مالزی افزود: برخی از آنها نیز مشکلات اجتماعی و روابط جنسی خارج از ازدواج دارند، از اینرو خواستار یافتن راهی ساده برای رفتن به بهشت هستند.
در این گزارش آمده است: مردمی که با روحیه اخوت اسلامی به سوریه و عراق عزیمت می کنند، معتقدند که آنها باید علیه خشونت هایی که در قبال مسلمانان سنی انجام می شود، بجنگند.
'ایوب خان' گفت: بسیاری مالزی را به اندازه کافی اسلامی نمی دانند، بنابراین به کشورهای خاورمیانه سفر می کنند.
تا اواسط ماه اکتبر سال جاری، 101 متهم از مجموع 340 متهم به فعالیت های ترورستی در مالزی که از سال 2013 بازداشت شده بود، محکوم شده اند.
از سال 2013 تاکنون همچنین 19 طرح تروریستی در مالزی خنثی شده و تنها یک مورد موفق بوده است که بر اثر آن هشت نفر زخمی شدند.
آساق**241**1599* 1275

انتهای پیام /*

نظر شما