شناسهٔ خبر: 22019807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عملیات ساخت سد ماشکید سفلی سراوان فردا آغاز می شود

اتابک جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد بتن غلطکی ماشکید سفلی با ارتفاع 36.5 متر، حجم مخرنی 115 میلیون متر مکعب، طول هزار و 443

صاحب‌خبر - اتابک جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد بتن غلطکی ماشکید سفلی با ارتفاع 36.5 متر، حجم مخرنی 115 میلیون متر مکعب، طول هزار و 443 متر و با اعتبار چهار هزار و 220 میلیارد ریال فردا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی افزود: این سد با هدف بهره برداری از سیلاب های فصلی به منظور تامین آب آشامیدنی شهرستان های سراوان و سیرکان، بهبود کشاورزی منطقه و جلوگیری از ایجاد خسارت سیلاب های مخرب و اشتغالزایی و ارتقای وضع اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سد مخرنی ماشکید سفلی در 65 کیلومتری جنوب شرق شهر سراوان و در محل تلاقی 2 شاخه رودخانه روتک و ماشکید سفلی بر روی رودخانه ماشکید جانمایی شده تا بتواند سیلاب های این 2 رودخانه و سرشاخه رودخانه های فرعی را جمع آوری و به صورت تنظیم شده برای مصارف قابل تعریف رهاسازی کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: این شرکت به منظور کنترل این آب ها اقدامات مختلفی را انجام داده است که از آن جمله می توان به ساخت33 سد با حجم 2 هزار و 100 میلیون متر مکعب در این استان اشاره کرد.
جعفری افزود: سه سد با حجم 427 میلیون متر مکعب در دست اجرا و 14 سد با حجم 848 میلیون متر مکعب نیز در دست مطالعه است.
به گزارش ایرنا به گفته کارشناسان سالانه افزون بر یک میلیارد متر مکعب روان آب به دلیل نبود شرایط جذب در خاک از مناطق مختلف جنوب سیستان و بلوچستان به خارج از کشور به هدر می رود.
سراوان با وسعتی حدود 13 هزار و 905 کیلومترمربع و 175 هزار و 728 نفر جمعیت و داشتن سابقه ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام

نظر شما