شناسهٔ خبر: 22019712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیاده روی اربعین تجدید بیعت با کاروان عاشورایی است

بابل - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: پیاده روی باشکوه اربعین حسینی تجدید بیعت با کاروان عاشورایی امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصرشکریان ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته مازندران در بابل ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: حرکت عظیم حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا و برپایی نماز ظهر عاشورا حتی در میدان جنگ خود بیانگر اهمیت نماز و جایگاه آن در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیاده روی اربعین حسینی و این همایش عظیم امت اسلام در روز اربعین افزود : جریان عظیم محرم و صفر و پیاده روی باشکوه اربعین حسینی تجدید بیعت با کاروان عاشورایی امام حسین (ع) و یاران باوفایش است که باید مسئولین کشور نسبت به تسهیلات سفر و خدمات به زائرین این حرکت بزرگ را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و نسبت به افزایش قیمت ها و خدمات واکنش نشان دهند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با اشاره به برخی ویژگی شیعیان در کلام امیر مومنان علی (ع) بیان داشت : یاری کننده دین خدا از مهم ترین ویژگی شیعیان در عصر غیبت است که این یاری و همراهی می تواند هم در کلام باشد و هم در قلم و هم در دادن جان شیرین خود در راه خدا و هم تبلیغ دین اسلام.

حجت الاسلام ناصرشکریان در بخش دیگری از سخنان خود رضایت اهل بیت (ع) و امام عصر (عج) را مدال افتخار شیعیان دانست و تصریح کرد : امروز ترویج معارف اهل بیت (ع) و نماز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه اسلامی موثر باشد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران در ادامه تاکید کرد: انسان در تمامی حالات و لحظات زندگی خود در حال مبارزه با شیطان است و نماز مهم ترین سنگر  و دژ محکم این مبارزه برای انسان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به جان فشانی ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در عصر حاضر اشاره کرد و خاطر نشان کرد : رزمندگان اسلام هم حتی در بدترین شرایط رزم و جنگ به نماز و قرآن بسیار اهمیت می دادند و با توسل به خدای متعال و اهل بیت (ع) خداوند متعال بهترین سرنوشت را برای آنان رقم زد که همان شهادت در راه خداست.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و قرآنی در استان نماز را زمینه ارتباط عمیق انسان با خدای متعال دانست و افزود : جمعیت بانوان فرهیخته باید در ترویج فرهنگ نماز به ویژه توجه به نماز اول وقت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام ناصر شکریان در پایان ضمن تاکید به آموزش نماز و توجه به نماز اول وقت در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد : امروز یکی از بهترین راه های مقابله با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن ، توجه به مسئله فرهنگ دینی و قرآنی است و باید در مقابل این هجمه ها و توطئه ها برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشت.

گفتنی است کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته استان با هدف ترویج امر نماز در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی استان در بابل در حال برگزاری است.

نظر شما