شناسهٔ خبر: 22019568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام بیگی:

مسجد مکتب تعلیم شهدا است

گروه اجتماعی: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: شهدای ما درس ایثار و شهدات را در مساجد آموزش دیده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، شب گذشته 26 مهر حجت‌الاسلام اباذر بیگی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری شهید محسن حججی ارومیه با اشاره به اهمیت مساجد ر تربیت نیروهای انقلابی، اظهار کرد: مساجد مهد پرورش نیروهای مومن و انقلابی بوده و تمام شهدای جمهوری اسلامی ایران درس ایثار و شهادت را در مساجد آموخته اند.

وی ادامه داد: تربیت جوانان انقلابی باید در اولویت قرار گرفته و روحانیون در مساجد جوانان انقلابی و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنند.

حجت الاسلام بیگی تاکید کرد: مدافعان حرم با گذشتن از احساسات و علایق دنیوی، با اخلاص در برابر معبود خود و ارادتی که ائمه اطهار (ع) دارند، به وظیفه شرعی لبیک گفته و جان خود را فدای سربلندی اسلام و دفاع از حرم معصومین (ع) فدا کردند.

وی افزود: گذشتن از تعلقات دنیوی با اخلاص و اعتقاد و التزام قلبی و تربیت روح و اعتقادات حاصل شده و این امر با اعتقاد سازی در بین جوانان و نوجوانان مسیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم که مظلومانه در غربت در حال دفاع از حرم امامان و ائمه اطهار (ع) هستند از وظایف دینی و شرعی مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بیان کرد: از خداوند متعال  برای تمام مسئولان و خادمان مساجد که در راه اعتلای ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه تلاش میکنند درخواست موفقیت در امور دارم.

نظر شما