شناسهٔ خبر: 22019565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اقتدار جمهوری اسلامی باعث وحشت دشمن شده است

گروه اجتماعی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دشمن را به وحشت انداخته است،گفت: از از ماهواره گرفته تا فضای مجازی و سایر ابزارها، از راه ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف مسلمانان و حتی تفرقه بین خود روحانیت، می‌خواهند اختلاف‌انگیزی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه ای حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز، با اشاره به آیه‌ای از سوزه نساء، اظهار کرد: یکی از مخاطبان اصلی این آیه مبارکه، فقهای علمیه و روحانیت است که آمادگی خودشان را در مقابل دشمنان حفظ کنند.
وی اضافه کرد: روحانیت باید با تحصیل علوم، کمالات و نشر فرهنگ ولایت‌مداری و به طور کلی فرهنگ دینی را در جامعه تقویت کنند.
وی با تاکید بر اینکه اقتدار جمهوری اسلامی تیران دشمن را به وحشت انداخته است، افزود: از ماهواره گرفته تا فضای مجازی و سایر ابزارها، از راه ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف مسلمانان و حتی تفرقه بین خود روحانیت، می‌خواهند اختلاف‌انگیزی کنند، که تاحدی نیز موفق شدند، امروزه آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در جامعه مشاهده می‌کنیم.
آیت‌الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: در مقابله با جنگ نرم و جنگ بی سروصدایی که دشمن آغاز کرده، مسئولیت روحانیت خطیرتر شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حرکت دسته جمعی در راستای نهادینه کردن دین همواره دو عامل سعادت‌بخش برای جامعه خواهد بود ولی در شرایط فعلی نیاز بیشتر به اجرای دو عامل ذکر شده وجود دارد زیرا در تهاجم فرهنگی و تهدیدات فراوان قرار داریم.
وی، با تاکید به لزوم ورود جدی حوزه علمیه برای مقابله با معضل بزرگ اجتماعی گفت: در حال حاضر فضای مجازی به معضل بزرگی برای جامعه تبدیل شده و البته در قم کارهایی برای این منظور شده و در تبریز نیز جلساتی برای رصد شبهات القایی و برخی مسائل دیگر شده است.
آیت‌الله مجتهدشبستری، به دستور جلسه اصلی مجلس خبرگان در راستای نظارت بر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امید است در دستور جلسه این اجلاس محدودیت برای استفاده از این فضا همانند کشورهای اسلامی دیگر صورت گیرد زیرا ولنگاری فرهنگی در حال افزایش بوده و باید پیشگیری لازم انجام گیرد.
نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تشکیل حکومت شیعی در ایران و اقتدار جمهوری اسلامی، دشمن را به وحشت انداخته است. بیداری اسلام که در دنیا آغاز شده است، دشمنان و مستکبرین را نگران و اعصبانی کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمنان با ابرازی که در اختیار دارند، مثل ماهواره و اینترنت و فضای مجازی وارد می‌شوند تا اسلام را از بین ببرند. همچنین ایجاد تفرقه بین مسلمانان و حتی ایجاد تفرقه بین روحانیت از جمله نقشه‌های شوم دشمن است.
وی درباره راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان بیان کرد: جهت مقابله با این توطئه‌های دشمن و جنگ نرم دشمن، مسئولیت روحانیت محترم امروز خطیرتر و سنگین‌تر شده است. امیدواریم در حوزه علمیه قم تحولاتی بیش‌تری از نظر ایجاد رشته‌های تخصصی و کتب درسی به وجود بیاید.

نظر شما