شناسهٔ خبر: 22019511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان:

اقتصاد استان بر پایه بنگاه های اقتصادی خرد و کوچک بنا شده است

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: اقتصاد استان بر پایه بنگاه های اقتصادی خرد و کوچک بنا شده است برای همین توانستیم در برابر مشکلات اقتصادی مقاومت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، امروز (27 مهر) در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: پیش از این سه جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شد که برای تسهیل و تسریع در امر اشتغال 45 مصوبه داشتیم.

 

وی افزود: مهمترین مصوبات این کارگروه تأکید بر تحقق اشتغال تعهد شده استان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، بازاریابی و فروش محصولات و ... بود.

 

ربیعی ادامه داد: دولت قرار است تا پایان سال 971 هزار شغل را در کشور ایجاد کند که طبق برنامه 19 هزار و 400 شغل باید در استان ایجاد شود.

 

وی گفت: تقسیم بندی تعهد اشتغال استان را به صورت منطقی و واقعی دیدیم و با سه نگاه بخشی کشاورزی، اقتصادی و خدمات، نگاه شهرستانی و با نگاه سازمانی تعیین کرده ایم.

 

ربیعی افزود: اشتغال در استان بر پایه بنگاه های خرد و کوچک بنا نهاده شده است. براساس آمارها 91 درصد بنگاه های اقتصاد موجود در استان جزو واحدهای خرد و کوچک، 6 درصد متوسط و فقط 3 درصد بنگاه های اقتصادی بزرگ را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: آنچه که موجب مقاومت اقتصاد استان در برابر مشکلات سال های اخیر به ویژه تحریم ها بود، وابستگی استان به بنگاه های خرد و متوسط است.

 

ربیعی با اشاره به کاهش 9 دهم درصدی نرخ بیکاری در استان، بیان کرد: به ازای هر یک درصد مشارکت اقتصادی 15 هزار نیروی جویای کار وارد بازار شد.

 

نظر شما