شناسهٔ خبر: 22019463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی:

قابلیت 350 شرکت آ ذربایجان شرقی برای ورود به صنعت نفت و گاز

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با اشاره به سابقه فنی و صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: طبق مطالعات صورت گرفته و احصای پتانسیل های برجسته صنعتی در بخش نفت و گاز در استان می توان گفت بیش از 350 شرکت در این استان قابلیت همکاری با صنعت نفت و گاز کشور را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه تخصصی نفت و گاز که با حضور  مسئولانمربوطه این بخش در استان و صنعتگران برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل های موجود در حال حاضر تنها 30 تا 40 شرکت در زمینه نفت و گاز در استان ما فعال هستند که باید در جهت افزایش حضور شرکت های استان در این صنعت باید تلاش کنیم.

وی، با اشاره به مطالعاتی که توسط ستاد نفت و گاز کشوری به صورت مجزا انجام شده است گفت: در مطالعات این ستاد نیز تبریز بعد از اهواز فرصتی برای توسعه فعالیت های صنعت نفت و گاز شناسایی شده است.

جهانگیری، برگزاری نخستین کارگروه مشترک با حضور مدیران ارشد نفت و گاز در استان را اقدامی قابل توجه دانست و گفت: خوشبختانه دکتر خدابخش استاندار محترم نیز در این نشست حضور داشتند و بر گسترش فعالیت ها تاکید کردند.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، از تلاش های این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه دائمی تجهیزات نفت و گاز در تبریز خبر داد و افزود:  طبق رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است تا در تابستان سال آینده این نمایشگاه در تبریز برگزار شود و نمایشگاه بین المللی تبریز نیز از این موضوع استقبال کرده است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017)  در آبان ماه سال جاری اظهار کرد: طبق تمهیدات صورت گرفته زون تخصصی نفت و گاز در سالن مجزایی برپا خواهد شد و ما انتظار داریم تا فعالان این عرصه در استان با تمام توان در این زون تخصصی حضور داشته باشد.

جهانگیری این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی پروژه های کلان نفت و گاز در شمالغرب کشور عنوان کرد و گفت:  انتظار    می رود تا مجموعه های درگیر با این صنعت با معرفی پروژه های کلان و پیش بینی بازار ، فعالان صنعتی استان را در این مسیر همراهی کنند.

وی با اشاره به بازار صنعت نفت و گاز گفت: بدون شک تا 20 تا 30 سال آینده بازار این حوزه فعال خواهد بود و در آینده نیز فراورده های نفتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدیRINOTEX، 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس  www.rinotex.ir  مراجعه کنند.

 

نظر شما