شناسهٔ خبر: 22019457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل کار مازندران:

۹۰۰۰ کارورز متقاضی تسهیلات اشتغالزایی در مازندران شدند

R41358/P1336/S6,74/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر آموزش عملی جویندگان کار، گفت: ۹۰۰۰ کارورز متقاضی تسهیلات اشتغالزایی در مازندران شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کامران اصغری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه اشتغال مهمترین دغدغه جامعه بوده که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید همه دستگاه‌های مرتبط گام اساسی در این زمینه بردارند.

وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان پس از پایان دوران تحصیل و دانشگاه نمی‌توانند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود وارد بازار کار شوند که طرح کارورزی فرصتی است تا در کنار آموزش عملی جویندگان کار در زمینه شغل مهارت‌های لازم را کسب کنند.

اصغری بیان کرد: تاکنون 9 هزار کارورز و 540کارفرما یا پذیرنده در سایت طرح کارورزی نام نویسی کردند. کمیته ای نیز با حضور دستگا‌ههای اجرایی مرتبط نظیر صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و فنی و حرفه ای جهت هدایت کارورزان به سمت اشتغال تشکیل شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: انتظار داریم تا پایان سال پنج هزار قرارداد بسته شود که باید تعداد کارفرماها را افزایش دهیم.

اصغری بیان کرد: برخی از کارفرما ها طلاع صحیح از این طرح ندارند و گمان می‌کنند که مشوق‌ها کافی نیست در صورتی که تا دو سال حقوق کارورز سهم کارفرما را دولت پرداخت می‌کند.

اصغری افزود: برای اطلاع رسانی دقیق کارفرمایان از این طرح، برشور و نصب بنر در شهرهای صنعتی اجرا شد که در آینده نزدیک همایشی با حضور کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما