شناسهٔ خبر: 22019420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

اجرای فاز دوم آبرسانی از سد سهران به روستاهای شهرستان بشاگرد

بندرعباس - مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از اجرای فاز دوم ابرسانی از سد سهران به روستاهای شهرستان بشاگرد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آبفا روستایی هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: شهرستان بشاگرد با دارا بودن بیش از ۱۶۲ روستا و جمعیتی معادل ۳۲ هزار و ۱۹۰ نفر که نشان میدهد بیش از ۹۲ درصد جمعیت شهرستان بشاگرد روستانشین هستند با مشکل کمبود آب مواجه است.

وی افزود: این شهرستان به علت شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی فاقد منابع تامین آبی مناسب زیر زمینی است و هموراه از کمبود شدید آب شیرین و شرب رنج می برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمبود ابی در این منطقه تا جایی است که با کوچکترین خشکسالی تمامی منابع آبی محدود و ناپایدار سطحی(چشمه ها و رودخانه ها) کاملا خشک و غیر قابل استفاده می شوند.

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: این شرکت پس از بررسی های لازم در راستای تامین اب پایدار به منطور ابرسانی به روستاهای سد سهران که در شمال شرقی این شهرستان واقع شده و بالغ بر ۳۴۰۰ میلیون مترمکعب گنجایش ان می باشد از ظرفیت این سد استفاده می کند.

حمزه پور توضیح داد: در راستای تامین آب شرب تعداد ۵۳ روستای این منطقه با جمعیتی معادل ۱۵ هزار و ۱۲۸ نفر مطالعات و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی در خصوص میزان اعتبار این پروژه گفت: جهت تکمیل این پروژه و بهره مندی روستاهای مورد نظر به اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است که خوشبختانه با پیگیری های این شرکت در سالجاری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیار ریال مورد تصویب قرار گرفته و در این راستا به زودی عملیات اجرایی فاز دوم این مجتمع بزرگ اغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه پس از انتخاب پیمانکار آغاز می شود که در صورت تخصیص اعتبارات لازم پیش بینی می شود تا پایان سال مالی جاری در این فاز بیش از ۱۰ روستا از ابشرب پایدار برخوردار شوند.

نظر شما