شناسهٔ خبر: 22019413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نرخ بیکاری و مشارکت در گلستان کاهش یافت

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ مشارکت و نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به فصل بهار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مازندرانی ظهر پنج شنبه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: مطابق آخرین ارزیابی مرکز آمار نرخ مشارکت و بیکاری در گلستان کاهش یافته و نرخ مشارکت از ۳۹.۶ به ۳۷ درصد و نرخ بیکاری از ۱۳.۶ درصد به ۱۱.۹ درصد رسید.

وی با یادآوری اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۱.۷ درصد است، افزود: این یک آلارم است و نشان می دهد فعالیت های انجام شده در اشتغال گلستان تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین به همیه اشتغال استان در برنامه امسال اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری شده و دولت هم توجه ویژه ای برای ایجاد اشتغال دارد ایجاد ۹۷۱ هزار شغل در برنامه دیده شده است.
وی ادامه داد: این اشتغال از طریق فراگیر و کارورزی و روستایی انجام می شود و سهم گلستان از این میزان اشتغال ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل است.
مازندرانی خاطرنشان کرد: این حداقل سهم در نظر گرفته شده برای گلستان است و این سهم قابلیت رسیدن به ۲۵ تا ۳۰ هزار شغل را دارد.
وی با بیان اینکه طرح های گلستات در تثبیت و کاهش نرخ بیکاری در تابستان موثر بوده و امیدواریم در پاییز ادامه داشته باشد، ادامه داد: اگر عملکرد ما اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد باشد تاکنون ۳ هزار و ۶۳۵ شغل  در گلستان ایجاد و در سامانه ثبت شده است.

۵ هزار شغل ایجاد شد
وی با بیان اینکه این رقم حدود ۲۰ درصد از سهم اشتغال ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفری را شامل می شود، گفت: ما معتقدیم تاکنون بیش از ۵ هزار شغل در گلستان ایجاد شده است.
مازندرانی با بیان اینکه سهم گلستان از طرح کارورزی چهار هزار و ۳۲۰ شغل است و تاکنون ۱۰۶ کارورز را به کارفرماها معرفی کرده ایم، افزود: تاکنون حدود دو درصد از این طرح در گلستان اجرایی شده اما ما از استان ها پیشتاز در این حوزه نسبت به سایر استان ها هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار کارورز در سامانه ثبت نام کردند، ادامه داد: در گلستان ۷۷۵ کارفرما متقاضی جذب کارورز هستند.
وی اضافه کرد: در اشتغال خانگی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و تاکنون به ۸۱ نفر مجوز داده ام و ۹۵ طرح معرفی شده اند و همچنین ۷۱ نفر هم تسهیلات دریافت کرده اند.

نظر شما