شناسهٔ خبر: 22019412 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده یک شرکت اتریشی:

هرگز همکارى با ایران را متوقف نخواهیم کرد/ پروژه هاى بزرگى را در ایران شروع خواهیم کرد

ما هرگز همکارى با ایران را متوقف نکرده و نخواهیم کرد و پس از لغو تحریم ها راه بسیار هموارتر نیز شده است، ما پروژه هاى بزرگى را در سر داریم که در آینده اى نزدیک در ایران استارت خواهیم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رینهارد نواتنی (Reinhard Nowotny) معاون ارشد فروش شرکت «دابَگ»( WABAG) از کشور اتریش در مورد سابقه شرکت خود گفت: این کمپانى نود سال پیش توسط یک پروفسور در زمینه ى صنعت آب تاسیس شد و تا امروز به فعالیت خود ادامه میدهد. از نظر پشتوانه ى مالى بسیار قوى بوده و در بسیارى از کشور ها مانند چین و هند نیز فعالیت دارد.

وی افزود: ما در نمایشگاه امسال دو پروسه ى جداگانه ى اصلى براى فیلتر کردن و کنترل بیولوژیک آب ارائه کردیم که توسط دو دستگاه مجزا انجام می شود، این روش ها باعث می شود که میزان آب هدر رفته بسیار کاهش یافته و با انرژى بسیار کم استفاده ى مجدد آب را ممکن میسازد.

وی تصریح کرد: ما پیش از این حدود ٥٠ بار به ایران سفر کرده ایم. صنعت آب در ایران در حال حرکت یک مسییر درست است.

نواتنی ادامه داد: طبق تحقیقات ما ایران قصد بومی کردن این صنعت را دارد، تا جایى که بیش از ٩٠ درصد‏ از صنعت آب ایران دست کمپانى هاى ایرانى است که میتوانند نیازها را برطرف کنند. با این موضع شرکت هاى بین المللى نیز بیشتر ترغیب می شوند که رقابت کنند.

وی گفت: از آنجایى که من بارها به ایران سفر کرده ام به شرایط اقتصادى ایران تا حدودى اشراف دارم.بازار ایران نسبت به سال هاى قبل به خصوص در پنج سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است و پروژه هاى زیادى راه اندازى شده اند.

وی خاطرنشان کرد: براى ما در همکارى با ایران مانعى وجود ندارد. در نحوه ى همکارى ما شفافیت لازم وجود دارد.

وی در ادامه در مورد صحبت های اخیر رییس جمهور آمریکا در مورد برجام گفت: ما از لحاظ بخش مالى در اجراى پروژه ها مشکلى نداریم. سیاست اتحادیه ى اروپا در حال حاضر تا حد بسیار زیادى بر روابط اقتصادى متمرکز است. واکنش هاى اخیر دولت آمریکا به برجام و نقض آن منطقى و ممکن نیست، این یک توافق بین المللى است که آمریکا نیز آن را پذیرفت و نمی تواند تغییر موضع بدهد.

وی افزود: بانک هاى مستقل بسیارى در دنیا وجود دارند که آماده ى تبادلات مالى با ایران هستند.

وی تصریح کرد: ضربه هاى غیر مستقیم به هر حال از شرکت هایى در جهان که آمریکا در آنها سهیم است تا حل کامل مشکلات به ایران وارد خواهد شد اما ما در هر صورت به همکارى ادامه می دهیم.

وی تأکید کرد: ما در طول تحریم نیز با ایران همکارى داشته ایم اما مسلما بعد از برجام شرایط بسیار بهتر شد تا جایى که اخیرا رئیس بانک مرکزى اتریش با رئیس بانک مرکزى ایران دیدار کرده و روابط صمیمى تر و بهتر شده است. در نتیجه ى این دیدار بانک مرکزى دولت اتریش با تبادلات مالى از این کشور به ایران تا سقف ١ میلیارد یورو موافقت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک کمپانى اتریشى اطمینان داریم که اتریش به تعهدات خود نسبت به توافقات با دولت ایران تحت هر شرایطى پایبند خواهد بود.

وی در پایان اطمینان داد: ما هرگز همکارى با ایران را متوقف نکرده و نخواهیم کرد و پس از لغو تحریم ها راه بسیار هموارتر نیز شده است، ما پروژه هاى بزرگى را در سر داریم که در آینده اى نزدیک در ایران استارت خواهیم زد.

 

نظر شما