شناسهٔ خبر: 22019393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در تبریز:

روحانیون مخاطب‌شناس باشند/ظرفیت‌های بسیاری برای هدایت جامعه داریم

تبریز– معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری گفت: در بهره‌گیری ازمعارف دین هنر مخاطب‌شناسی ودرک و شناخت سطح معرفت و آگاهی مخاطب از نکاتی است که باید مورد توجه روحانیان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر امروز پنج شنبه در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز درحال برگزاری است، گفت: برای دین‌داری جامعه و نهادینه‌کردن دین دست‌ما پر است و بسیار غنی هستیم. منابع سرشار قرآن و روایات معصومین در دست ماست.

وی ادامه داد: اما مهم این است که بتوانیم با هنرمندی از این منابع غنی و سرشار در جهت دین‌داری جامعه استفاده کنیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری تشریح کرد: از دریای معارف اسلامی یک قطره اگر هنرمندانه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، می‌تواند یک جامعه را که تشنه حقایق و فضائل هستند، سیراب کند. مسئله مهم، هنر بهره‌مندی از دریای معارف است.

وی در ادامه تصریح کرد: فروریختن لیوان آب در گلوی کودک، نه تنها او را سیراب نمی‌کند، بلکه منجر به مرگ و نابودی او می‌شود. در بهره‌گیری از معارف دین هنر مخاطب‌شناسی و درک و شناخت سطح معرفت و آگاهی مخاطب از نکاتی است که همواره باید مورد توجه روحانیان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام مروی افزود: مهم‌ترین امکانات در اختیار روحانیت است برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی. دولت و نظام وظایفی دارند اما این‌ها نمی‌توانند دلیل باشند که روحانیت هیچ احساس مسئولیتی در قبال آسیب‌های اجتماعی نداشته باشد.

وی اعلام کرد: اشکال داشتن ساختارها نباید باعث دست‌بسته احساس کردن روحانیون باشد. انبیای ما در بدترین وضعیت اجتماعی و سیاسی مبعوث شدند که وظیفه‌شان را انجام داند و موفق نیز شدند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری تشریح کرد: وظیفه روحانیت فقط هشداردادن نیست،   مساجدی که در اختیار داریم، منبرهایی که در اختیار داریم، باید از همه این‌ها در مبارزه با ناهنجاری‌ها استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: باید فعالیت‌های مسجاد را گسترده‌تر کنیم و به موضوع آسیب‌های اجتماعی بپردازیم. سرقت، گرانی، مفاسد اقتصادی و... می‌توانند موضوعاتی باشند که در مساجد با حضور کارشناسان صحبت کنیم.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه روحانیت هنوز مرجعیت خود را دارد گفت: سخن دشمن این است که روحانیت کارآمدی ندارد. روحانیت امین مردم هستند و این شعار نیست بلکه حقیقت است.

وی در بخشی از سخنان خود نیز طلاق را یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه عنوان کرد و روحانیون را در هدایت جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند، ارکانی مهم خواند.

وی در پایان با بیان اینکه اعتیاد به تعبیر مقام معظم رهبری بلای بزرگ و تهدید عظیم جامعه است، عنوان کرد: مراجع تقلید به صورت متحد می‌توانند با دادن فتوای مقابله با مواد مخدر، نقش واقعی روحانیت را نشان دهند.

نظر شما