شناسهٔ خبر: 22019362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

وزیر امنیت داخلی آمریکا:‌

داعش برای ۱۱ سپتامبر دیگری برنامه دارد

ایسنا

به گفته یک مقام امنیتی ارشد آمریکا، داعش و سایر گروه‌های تروریستی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای حمله دیگری به بزرگی ۱۱ سپتامبر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ الین دوک، وزیر امنیت داخلی آمریکا هشدار داد حملات اخیر منجر می‌شود تا افراط‌گرایان آماده "انفجار بزرگ" باشند و حمله‌ای شبیه سپتامبر ۲۰۰۱ به راه بیندازند.

به گفته این مقام آمریکایی، اطلاعات به دست آمده بر این نکته اشاره دارد که افراطگرایان برای ساقط کردن هواپیماها و ایجاد تلفات غیرنظامی گسترده تمرکز دارند. این مقام گفت، داعش اکنون در یک دوره "موقت" است و روی مرحله پایانی بسیار بزرگتر تمرکز کرده است.

این مقام امنیتی که به سه رئیس‌جمهوری آمریکا خدمت کرده است، می‌گوید: سازمان‌های تروریستی، داعش یا دیگران، قصد دارند تا انفجار بزرگی همانند آنچه در ۱۱ سپتامبر رخ داد، ایجاد کنند. آنها قصد دارند هواپیما ساقط کنند و داده‌های اطلاعاتی این مساله بسیار شفاف است.

او افزود: با این حال آنها در این دوره موقت لازم است تا نیروهای خودشان را فعال نگه دارند. بنابراین از توطئه‌های کوچک همچون حملات با استفاده از چاقو یا خودرو می‌پردازند و از این حملات کوچک خشنود هستند. ایجاد رعب و وحشت هدف آنهاست و این چنین حملاتی این هدف را تامین می‌کند و بدین معنا نیست که آنها از اجرای حملات بزرگتر در عرصه هوایی دست کشیده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما