شناسهٔ خبر: 22019317 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

تعیین تکلیف 85 درصد سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار افضل توس در مهرماه

با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس به بانک آینده، این بانک همزمان با آغاز فرآیند شناسایی دارایی ها و بدهی‌های این تعاونی از یکم تا بیست و پنجم مهرماه پذیرای سپرده گذاران با مانده سقف 30 میلیون ریال بود

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک آینده اعلام کرد، تاکنون منابعی از تعاونی اعتبار «افضل توس» در اختیار این بانک قرار نگرفته اما توانسته است در کمتر از یک ماه تکلیف بیش از 85 درصد سپرده‌گذاران این تعاونی را روشن کند.

به گزارش شفا آنلاین، بانک آینده یادآوری کرد: با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی(central bank) جمهوری اسلامی ایران در زمینه واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس به بانک آینده، این بانک همزمان با آغاز فرآیند شناسایی دارایی ها و بدهی‌های این تعاونی از یکم تا بیست و پنجم مهرماه پذیرای سپرده گذاران با مانده سقف 30 میلیون ریال بود.

بر پایه این اطلاعیه، سپرده گذارانی که در این بازه زمانی به شعبه های افتتاح حساب خود در تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) مراجعه کردند امکان دریافت خدماتی نظیر گواهی سپرده بلند مدت، گواهی سپرده کوتاه مدت همراه با کارت بانکی عضو شتاب، وجه سپرده یا انتقال آن از طریق سامانه پایا به حساب‌های اعلام شده توسط صاحبِ حساب را داشتند.

دیگر سپرده گذاران دارای مانده تا سقف 30 میلیون ریال می توانند در روزهای آتی با مراجعه به شعبه های مربوط از همه خدمات یادشده بهره‌مند شوند.

در این اطلاعیه تاکید شده است این بانک در صورت دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح، آماده تعیین تکلیف وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار افضل توس با مانده تا یک میلیارد ریال در یک ماه آینده است.

مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسه های اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران چندی پیش از سپرده گذاران تعاونی های اعتباری در حال ساماندهی خواست با توجه به زمانبر بودن فرآیند مدیریت دارایی و بدهی های این تعاونی ها، صبور باشند و به اطلاعیه مراجع رسمی توجه کنند.

به گفته عباس کمرئی، سپرده‌گذاران به شایعه های منتشر شده در رسانه‌های مجازی که بیشتر از خارج کشور مدیریت می‌شود، توجه نکنند.

نظر شما